HEAL DSpace

Aεροδυναμική και αεροελαστική σχεδίαση δρομέων Α/Γ με χρήση του εξελικτικού αλγορίθμου EASY

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Ριζιώτης, Βασίλης el
dc.contributor.author Μιχαλόπουλος, Βασίλης Η. el
dc.contributor.author Michalopoulos, Vasileios I. en
dc.date.accessioned 2014-02-12T11:05:15Z
dc.date.available 2014-02-12T11:05:15Z
dc.date.copyright 2013-07-22 -
dc.date.issued 2014-02-12
dc.date.submitted 2013-07-22 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/8759
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12725
dc.description 114 σ. el
dc.description.abstract Η παρούσα Εργασία έχει ως αντικείμενο την αεροδυναμική και αεροελαστική σχεδίαση δρομέων Α/Γ μέσω βελτιστοποίησης, η οποία πραγματοποιείται με χρήση του εξελικτικού αλγορίθμου EASY, ο οποίος έχει αναπτυχθεί στο Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών). Η Εργασία αποτελείται από τρία μέρη: στο πρώτο περιλαμβάνεται η μελέτη της εσωτερικής δομής των πτερυγίων και ειδικότερα αυτή του πτερυγίου NREL 5MW, στο δεύτερο η σχεδίαση δρομέων Α/Γ 5 MW και στο τρίτο η σχεδίαση δρομέων Α/Γ 10 MW. Όσον αφορά την εσωτερική δομή, ζητούμενο είναι η δημιουργία της δομής του πτερυγίου NREL 5MW, το οποίο αποτελεί στη συνέχεια το πτερύγιο αναφοράς με βάση το οποίο πραγματοποιούνται οι διάφορες διαδικασίες βελτιστοποίησης. Έχοντας δεδομένες τις κατανομές δυσκαμψίας και μάζας του NREL 5MW, στόχος είναι η δημιουργία εκείνης της δομής και εκείνου του κελύφους που θα οδηγήσουν σε κατανομές που ταυτίζονται με αυτές του NREL5MW. Το συγκεκριμένο πρόβλημα μεταφράζεται σε πρόβλημα ελαχιστοποίησης της απόκλισης των κατανομών. Έτσι, η επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος επιτυγχάνεται με τον αλγόριθμο EASY. O σχεδιασμός των πτερυγίων 5 MW περιλαμβάνει διάφορες περιπτώσεις βελτιστοποίησης, όπου λαμβάνονται υπόψη διαφορετικοί περιορισμοί, ενώ αλλάζουν και διάφορες άλλες παράμετροι του προβλήματος, όπως το . Με αυτό τον τρόπο μελετώνται ποικίλα σενάρια και προκύπτουν διάφορες μορφές πτερυγίων. Παράλληλα, ακολουθεί μία ανάλυση ιδιοσυχνοτήτων σε ορισμένα από αυτά τα πτερύγια προκειμένου να μελετηθεί και η δυναμική συμπεριφορά τους. Τέλος, στο τρίτο μέρος περιέχεται η σχεδίαση δρομέων μεγαλύτερης κλίμακας και πιο συγκεκριμένα Α/Γ 10 MW. Αρχικά, είναι εμφανές πως η αύξηση μεγέθους οδηγεί πράγματι σε μεγαλύτερη ισχύ, αλλά προκύπτει ένα ζήτημα. Αυτό το ζήτημα είναι η αύξηση των συνολικών τάσεων και είναι αυτό ο παράγοντας ο οποίος οδηγεί σε εκ νέου σχεδίαση ενός πτερυγίου τέτοιας κλίμακας. Η σχεδίαση βασίζεται και αυτή στο πτερύγιο αναφοράς των 5 MW με αυξημένο, όμως, μέγεθος προκειμένου να αποδίδει ισχύ 10 MW. el
dc.description.statementofresponsibility Βασίλης Η. Μιχαλόπουλος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Δρομείς Α/Γ el
dc.subject Αιολική ενέργεια el
dc.subject Αεροδυναμική el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Αεροελαστικότητα el
dc.subject 5 MW en
dc.subject 10 MW en
dc.subject Upscaling en
dc.subject Rotors en
dc.subject Optimization en
dc.title Aεροδυναμική και αεροελαστική σχεδίαση δρομέων Α/Γ με χρήση του εξελικτικού αλγορίθμου EASY el
dc.title.alternative Aerodynamic and aeroelastic design of wind turbine rotors using the evolutionary algorithm EASY en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-07-19 -
dc.date.modified 2013-07-22 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Βουτσινάς, Σπύρος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Ζερβός, Αρθούρος el
dc.contributor.committeemember Βουτσινάς, Σπύρος el
dc.contributor.committeemember Ριζιώτης, Βασίλης el
dc.contributor.committeemember Ζερβός, Αρθούρος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Αεροδυναμικής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-02-12 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-02-12 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής