Ο σκοπός της διπλωματικής εργασίας, ήταν η εξέταση συγκεκριμένων συστημάτων ρύθμισης φωτισμού και η ανάπτυξη μεθοδολογίας για την εφαρμογή τους σε μελέτες φωτισμού δρόμων με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Συγκεκριμένα, εξετάστηκαν τα συστήματα INTELUX NG5, EBOX C25, CMH70W/T/UVC/U/942/G12 , CMH150W/T/UVC/U/830/G12 , osram powerstar hqi-t 250W/D E40 και τέλος, Philips master HPI-T plus 400W/645 E40. Αρχικά, γίνεται μία γενική εισαγωγή στο θέμα της εξοικονόμησης ενέργειας στο φωτισμό και ειδικότερα στο φωτισμό δρόμων. Στη δεύτερη ενότητα, παρουσιάζονται τα εξεταζόμενα συστήματα, δίνοντας βάρος κυρίως στα τεχνικά τους χαρακτηριστικά. Εν συνεχεία, πραγματοποιείται αναλυτική περιγραφή της πειραματικής διαδικασίας που έλαβε χώρα, με σκοπό των προσδιορισμό ηλεκτρικών και φωτομετρικών μεγεθών που αφορούν τα εξεταζόμενα συστήματα, καθώς και εκτενής ανάλυση των πειραματικών αποτελεσμάτων. Τέλος, μελετάται η εφαρμογή των εξεταζόμενων συστημάτων σε συγκεκριμένες περιπτώσεις δρόμων. Συγκεκριμένα, λαμβάνοντας υπόψη τα πειραματικά αποτελέσματα και μια σειρά από άλλα μεγέθη, αναπτύσσεται μεθοδολογία με σκοπό τον υπολογισμό της δυνατότητας που παρουσιάζουν τα εξεταζόμενα συστήματα για εξοικονόμηση ενέργειας στο φωτισμό των δρόμων που κάθε φορά εφαρμόζονται. Σε κάποιες περιπτώσεις εκπονήθηκε και οικονομική μελέτη. Ολοκληρώνοντας, πραγματοποιείται σύνοψη της εργασίας και έκθεση συμπερασμάτων.
The scope of this thesis was the study of specific lighting dimmable systems and the development of a methodology in order to ensure energy savings by applying these systems to street lighting projects. Specifically, the systems : INTELUX NG5, E-BOX C25, CMH70W/T/UVC/U/942/G12 , CMH150W/T/UVC/U/830/G12 , osram powerstar hqi-t 250W/D E40 and Philips master HPI-T plus 400W/645 E40, were studied. Firstly, a general introduction to the issue of energy saving in lighting and especially in street lighting is being made. In the second unit, a first acquaintance with the systems that are being studied, is taking place by emphasizing their technical characteristics. Furthermore, the experimental procedure, that was conducted in order to define the electric and photometric measures, referring to the systems being studied, was meticulously described. Moreover, the result of this experiment was briefly analyzed. Finally, by taking into account the experimental result, as well as a series of many other data, a methodology is being developed aiming at the calculation of the systems’ ,being studied, energy saving potential, when they are being applied to roads characterized by certain elements. In some cases, an economic study was also carried out. In conclusion, a review of the whole study is being realized and the findings of this research are being displayed