Ο καθορισμός και η επιβολή αξιόπιστων ορίων ταχύτητων σε ζώνες αποτελεί ουσιώδες κομάτι σε κάθε πολιτική διαχείρησης ταχυτήτων. Συμβάλλουν στη αύξηση της ασφάλειας της οδού και στην προστασία όλων των χρηστών της. Το πρόγραμμα USLIMITS2 αναπτύχθηκε βάση της θεωρείας των έμπειρων συστημάτων με τη βοήθεια αυστραλών και αμερικανών επιστημόνων. Σκοπός του είναι ο προσδιορισμός αξιόπιστων και λογικ΄βν ορίων ταχύτητας για κάθε κατηγορία οδού και η εφαρμογή του είναι διαθέσιμη μέσω του διαδικτύου (www2.uslimits.org). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν προσδιορίζει όρια ταχύτητας σε σχολικές και εργοταξιακές ζώνες ή όρια ταχύτητας που μεταββάλονται ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές και κυκλοφοριακές συνθήκες. Οι παρόγοντες που λαμβάνει υπόψη το πρόγραμμα προκειμένου να προσδιορίσει ένα σωστό όριο ταχύτητας αφορούν τη γεωμετρία καθώς και τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στο υπό μελέτη οδικό τμήμα. Η βασικότερη παράμετρος αφορά την τιμή της λειτουργικής ταχύτητας V85, δεδομένου ότι η διεθνής εμπειρία έχει αποδείξει ότι το πιο επιτυχημένο από τεχνικής άποψης όριο ταχύτητας συγκλίνει με την τιμή αυτή. Άλλες παράμετροι εισαγωγής στο πρόγραμμα είναι το μήκος της οδού που μελετάται, ο τύπος του αναγλύφου, η παρουσία πεζών, ποδηλάτων και σταθμευμένων οχημάτων, το ποσοστό επικινδυνότητας της οδού, τα στατιστικά στοιχεία ατυχημάτων, η διατομή της οδού, ο αριθμός των ανισόπεδων κόμβων και των σηματοδημένων προσβάσεων. Στη χώρα μας οι συγκοινωνιακές μελέτες καθορισμού ορίων ταχύτητας λαμβάνουν υπόψη τους ισχύοντες κανονισμούς γεωμετρικού και κυκλοφοριακού σχεδιασμού των οδών. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εραγσίας αποτελεί η αξιολόγηση του προγράμματος USLIMITS2 ως προς την εφικτότητα εφαρμογής του σε ελληνικές υπεραστικές οδούς. Συγκεριμένα διερυνήθηκε η εφαρμογή του για την Ε.Ο. Κορίνθου - Πατρών. Το συγκεκριμένο οδικό τμήμα διαιρέθηκε σε επιμέρους τμήματα. Η εφαρμογή του προγράμματος πραγματοποιήθηκε και για τις 2 κατευθύνσεις με και χωρίς τη χρήση στοιχείων ατυχημάτων. Από τα αποτελέσματα της εφαρμογής προκύπτει ότι σε γενικές γραμμές το προτεινόμενο όριο ταχύτητας είναι αξιόπιστο συμφωνα με τις συνθήκες που επικρατούν στις ελληνικές οδούς. Ωστόσο η δημιουργία ενός αντίστοιχου εργαλείου σύμφωνα με την ελληνική πραγματικότητα θα διευκολύνει το έργο των εμπλεκόμενων με τη διαχείρηση ταχυτήτων φορέων. Στην κατεύθυνση αυτή θα συμβάλλει και η δημιουργία μιας Βάσης Δεδομένων όπου θα καταγράφονται τα ατυχήματα και όλα τα χαρακτηριστικά των ελληνικών οδών.
The establishment and enforcement of credible speed limits in speed zones, is considered a constitutional of alla speed managerial policies. They contribute to the rise of road safety and all of its users protection. The USLIMITS2 software was developed in the USA based on the Expert Systems theory, in combination with Austalian and American scientists assistance. Its main objective is tha determination of credible and sesnsible speed llimits, for each road type, and its application is available on line (www2.uslimits.org). This specific softeware does not define temporary speed limits in work and school zones or speed limits which alter propotrionately to traffic and weather conditions. This software, in odrer to define an enforceable speed limit takes into account a number of variables which are relevant to the geometric and traffic conditions of the specific road segment. The primal variable is the operating speed V85 as the most technically effectine speed limit, which is reffered to international bibliography. Other entry variables are essential for the software such as the length of the road section, the terrain, the extent of pedestrian and bike activity, presence of on road parking, road rate hazard, crash statistics, number of intersections and traffic signals within the section. In Greece tranportation studies which defines speed limits, take into account surrent rules of geometrical adn traffic road design. The objective of this dessertation is tha valuation of the USLIMITS2 software as a reliable tool of reccomending speed limits in undeveloped areas road sections in Greece. Specifically, the program is applied to the Ntional Road of Korinthos - Patr. This section was serarated into allocated road segments. The apllication is performed to both directions of the road with and without the use of crash statistics. The application output indicates that the recommended speed limit is credible according to Greek road conditions. However, the developement of a similar sofware simulated to the Greek actuality may accomodate the approprate organizations. Furthermore, the creation of a Database depended on Greek data will attribute to this cause.