Στην παρούσα μελέτη επιλέξαμε να αξιολογήσουμε την ευχρηστία της έκτης έκδοσης του λειτουργικού συστήματος Windows Mobile. Σε πρώτη φάση, ανατρέξαμε στις διαθέσιμες μεθόδους ευχρηστίας που εφαρμόζονται αυτή τη στιγμή στην αξιολόγηση λογισμικού κι ηλεκτρονικών προϊόντων. Στη συνέχεια, εφαρμόσαμε τρείς από αυτές τις μεθόδους. Αρχικά, παρουσιάσαμε τη μέθοδο των ερωτηματολογίων, στην οποία συμμετείχαν 11 άτομα, όλοι χρήστες συσκευών με λειτουργικό WM6. . Σειρά είχε η ευρετική αξιολόγηση, στην οποία μελετήθηκαν το περιβάλλον της πλατφόρμας, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης, όσο και σε επίπεδο περιεχομένου, όπως κι επιμέρους δομικά στοιχεία αυτής. Το δεύτερο στάδιο της ευρετικής αξιολόγησης περιελάμβανε τη μελέτη πέντε εφαρμογών, στις οποίες εξετάστηκαν οι συχνότερα χρησιμοποιούμενες λειτουργίες. Η τρίτη ήταν η μέθοδος της αξιολόγησης με χρήστες, στην οποία ζητήθηκε από πέντε διαφορετικούς χρήστες smartphones με λειτουργικό σύστημα WM6 να φέρουν εις πέρας ισάριθμες εργασίες, με απώτερο σκοπό να εντοπίσουμε τα προβληματικά σημεία της πλατφόρμας. Η ανάγκη για αναμόρφωση των εγχειριδίων χρήσης, που προέκυψε από τα ερωτηματολόγια και τις συζητήσεις με τους χρήστες «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων, μας οδήγησε στην επεξεργασία και τη δημιουργία ενός αλληλεπιδραστικού εγχειριδίου χρήσης. Σε αυτό ο χρήστης θα βρει μια σειρά βασικών λειτουργιών και ρυθμίσεων, δοσμένες εποπτικά, ενώ με τη συμμετοχή του ίδιου στόχος είναι η μεγιστοποίηση της αφομοίωσης της πληροφορίας.
Τhis study is about usability evaluation of smartphones and the design of an interactive user guide. The first phase of the project involved the available usability methods that can be applied during the evaluation of software and electronic products. 11 users of WM6 OS contributed actively for the questionnaires method. The second phase incorporated the heuristic evaluation method, in which we examined the platform interface and afterwards the study of the widely used applications in the greek field. During the third phase of the evaluation, five smartphone users were asked to complete an equal number of tasks, aiming to track down the parts of the platform that need to be reevaluated. The need of a thorough redesign of the available user guide, was the stimulus of the design of an interactive user guide. The user will find an illustrated series of basic functions and settings, while the interaction between user and device maximizes the assimilation of the provided intofrmation.