Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας μελετήθηκε το πρόβλημα της στάθμευσης στην περιοχή Γκύζη του Δ. Αθηναίων. Στη περιοχή μελέτης όπως συμβαίνει και σε πολλές άλλες περιοχές του κέντρου της Αθήνας υπάρχει μια πληθώρα ΙΧ αυτοκινήτων που κινούνται στους δρόμους και ένας πολύ περιορισμένος αριθμός χώρων όπου όλα αυτά τα οχήματα είναι δυνατό να σταθμεύσουν. Η γενικότερη εικόνα της στάθμευσης στην Αθήνα αναλύεται στο Κεφάλαιο 1 και ακολουθεί στο Κεφάλαιο 2 μια γενική αναφορά των χαρακτηριστικών της Αθήνας όσον αφορά την διαχρονική της εξέλίξη και την πληθυσμιακή της αύξηση. Τα επόμενα δύο κεφάλαια έχουν ως αντικείμενο το αυτοκίνητο και την στάθμευση. Συγκεκριμένα στο Κεφάλαιο 3 αναλύεται ο ρόλος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη και ο τρόπος που αυτό αντιμετωπίζεται, καθώς και το θέμα της στάθμευσής τους από πολίτες και τους κρατικούς μηχανισμούς, ενώ στο επόμενο κεφάλαιο (Κεφάλαιο 4) αναλύεται η σχετική με τη στάθμευση ελληνική νομοθεσία. Το Κεφάλαιο 5 αποτελεί το κύριο μέρος της παρούσας εργασίας μια και εκεί αναφέρονται τα αποτελέσματα των παρατηρήσεων μας στην περιοχή μελέτης. Γίνεται αναφορά στη κατάσταση των κτιρίων, τον αριθμό ορόφων, το πλήθος των κατοικιών ανά όροφο καθώς και τις χρήσεις γης στο σύνολο της περιοχής μελέτης. Στη συνέχεια γίνεται μια πλήρης καταγραφή των διαθέσιμων χώρων στάθμευσης, της χρονικής διάρκειας κατά την οποία τα οχήματα παραμένουν σταθμευμένα καθώς και της μέσης απόστασης που οι οδηγοί αυτοκινήτων διανύουν με τα πόδια μεταξύ του χώρου στάθμευσης και του τελικού προορισμού τους. Μετά την αξιολόγηση και την εξαγωγή συμπερασμάτων ως προς τις επικρατούσες συνθήκες στάθμευσης προτείνονται στο Κεφάλαιο 6 εναλλακτικές λύσεις προκειμένου να αυξηθούν οι χώροι στάθμευσης στην περιοχή μελέτης. Επόμενο βήμα που αναφέρεται στο Κεφάλαιο 7 είναι η ποιοτική αξιολόγηση των εναλλακτικών σεναρίων εφαρμόζοντας τη μέθοδο SWOT και η επιλογή του καταλληλότερου έχοντας ως κριτήριο το κόστος και τον αριθμό των δημιουργούμενων νέων θέσεων στάθμευσης. Τέλος τα σημαντικότερα συμπεράσματα της παρούσας εργασίας και προτάσεις για μελλοντική εργασία παρατίθενται στα Κεφάλαια 8 και 9 αντίστοιχα.
The objective of the thesis was to study the parking conditions in Gyzi area which is situated in the city of Athens. As many other central districts in Athens the area suffers from limited parking spaces compared to the large number of cars that can be found there. The general parking conditions in Athens are analyzed in Chapter 1 while Chapter 2 deals with the changes that occurred in the city of Athens as well as the population increase through the last decades. In Chapter 3 the level of car ownership in Greece and in Europe is examined together with the parking policies in Greece and the general attitude of drivers when it comes to parking their car or motorbike. The Greek parking legislation is listed in Chapter 4. The results of the field observations are given in Chapter 5. The building conditions, the number of buildings and floors per building, the number of households and the land use in the area of study is part of the information provided in order to have a better understanding of the current living conditions in Gyzi. In the same Chapter the number of the available parking places, the parking volume, the time that the vehicles remain parked as well as the distance that the drivers are walking between their car and their final destination is also examined. The evaluation of field observations is followed by alternative scenarios studied in Chapter 6 which are aiming to increase the available parking space in Gyzi area. A SWOT analysis is used in Chapter 7 in order to evaluate the scenarios suggested in Chapter 6 and the optimal one is selected. The conclusions of the present study and future work are given in Chapters 8 and 9 respectively.