Στη παρούσα διπλωματική εργασία υπολογίζεται η πλευρική επιτάχυνση ενός τριαξονικού ημιρυμουλκούμενου βυτιοφόρου και γίνεται ο έλεγχος της ευστάθειας του οχήματος ως προς την ανατροπή.Αυτό πραγματοποιείται βάσει του κανονισμού 111 των Ηνωμένων Εθνών. Δημιουργείται μια αντικειμενική συνάρτηση που συσχετίζει την πλευρική και την κατακόρυφη επιτάχυνση και βελτιστοποιούνται με τη μέθοδο bfgs κάποιοι παράμετροι(ελαστικότητες,αποσβέσεις,αποστάσεις) του οχήματος.Οι παράμετροι βελτιστοποίησης ελέγχονται ως προς την εξάρτηση τους από το συντελεστή βαρύτητας.
This on hand project performs the lateral accelaration of a triaxial fixed semitrailer and checks the lateral stability according to UN Regulation No.111,Rev.2/Add 110.Then optimizes some parameters(Stiffness,Damping,Distances)of the vehicle through an objective function connecting lateral and vertical accelaration.The optimized values are checked for their dependence on the weight factor of the objective fuction.