Σκοπός της εργασίας είναι ο υπολογισμός των διαστάσεων των τριγώνων ορατότητας αναχώρησης σε ισόπεδο κόμβο με ρυθμιστική πινακίδα υποχρεωτικής διακοπής πορείας. Σε όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των δρόμων σημαντικό ρόλο έχει το μήκος ορατότητας. Όσον αφορά την ασφάλεια των ισόπεδων κόμβων, θα πρέπει να είναι γνωστά η θέση αναμονής των οχημάτων και το μήκος ορατότητας κατά μήκος του πρωτεύοντα δρόμου. Σε αυτή την μελέτη ο υπολογισμός του μήκους ορατότητας βασίζεται σε μοντέλο αποδεχόμενων διακένων. Μετά τον υπολογισμό των δυο ζητούμενων μεγεθών , γίνεται σύγκριση αυτών με τις αντίστοιχες γερμανικές τιμές και εξάγονται σημαντικά συμπεράσματα για την συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών.
The main subject of the study is to determine the area of the departure sight triangles for stop control intersection. In all the problems that relate with road safety, the sight distance is of great importance. As regards the safety of grade intersections, the stopping vehicle position and the sight distance in the major road are required. In the present study the calculation of sight distance depends on the gap acceptance model. After the calculation of the two requested dimensions, a comparison of them with the respective German dimensions is carried out and important deductions are made about Greek drivers’ behavior.