Η πρόβλεψη των πιθανών κινδύνων που σχετίζονται µε την αποθήκευση και µεταφορά του υγροποιηµένου φυσικού αερίου (LNG) µέσω υγραεριοφόρων έχει οδηγήσει στη δηµιουργία ενός σηµαντικού αριθµών πειραµατικών και αναλυτικών µελετών. Στη παρούσα µελέτη παρουσιάζονται και αναλύονται αυτές οι πειραµατικές και αναλυτικές έρευνες που έχουν πραγµατοποιηθεί µέχρι σήµερα, τόσο µικρής αλλά και µεγάλης κλίµακας. Ειδικότερα, παρουσιάζονται πειράµατα σχετικά µε τη διασπορά στην ατµόσφαιρα του σύννεφου LNG ατµού όπως και πειράµατα για τη πυρκαγιά της LNG λίµνης που σχηµατίζεται µετά από µια διαρροή στο νερό. Εκρήξεις, βρασµός της λίµνης και άµεση µεταβατική φάση είναι ορισµένα από τα χαρακτηριστικά του φαινόµενου της διαρροής που επίσης περιγράφονται και εξετάζονται, όπως και διάφορες µοντελοποιήσεις, σκοπός των οποίων είναι ο υπολογισµός της έκτασης των περιοχών που πλήττονται από τους κινδύνους εξαιτίας της διασποράς του σύννεφου και της πυρκαγιάς λίµνης. Αν και υπάρχουν αρκετά στοιχεία στη διάθεση µας για να µας βοηθήσουν να κατανοήσουµε τη συµπεριφορά των διαρροών υγροποιηµένου φυσικού αερίου στο νερό, υπάρχουν ακόµα αρκετά κενά όσον αναφορά τεχνικές γνώσεις για την πρόβλεψη της έκτασης των κινδύνων. Κάποια από αυτά τα κενά, µπορούν να αντιµετωπιστούν µε τις παρούσες µοντελοποιήσεις και την εκτέλεση επιπλέον πειραµάτων, κάτι που αναφέρεται στα κεφάλαια που ακολουθούν.
The prediction of the possible hazards associated with the storage and transportation of liquefied natural gas (LNG) by ship has motivated a substantial number of experimental and analytical studies. This paper reviews the experimental and analytical work performed to date on largescale spills of LNG. Specifically, experiments on the dispersion of LNG, as well as experiments of LNG fires from spills on water and land are reviewed. Explosion, pool boiling, and rapid phase transition (RPT) explosion studies are described and discussed, as well as models used to predict dispersion and thermal hazard distances. Although there have been significant advances in understanding the behaviour of LNG spills, technical knowledge gaps to improve hazard prediction are identified. Some of these gaps can be addressed with current modelling and testing capabilities. A discussion of the state of knowledge and recommendations to further improve the understanding of the behaviour of LNG spills on water is provided.