Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό τη μελέτη της προστασίας του χάλυβα υπό συνθήκες θαλάσσιας διάβρωσης. Περιλαμβάνει αναφορές σε θέματα που αφορούν το φαινόμενο της διάβρωσης, τις μεθόδους προστασίας που χρησιμοποιούνται για τον περιορισμό του καθώς και χρήσιμα και απαραίτητα στοιχεία για το θεωρητικό υπόβαθρο του πειραματικού μέρους που ακολουθεί. Το κύριο περιεχόμενο της εργασίας αυτής είναι η μελέτη της προστασίας του χάλυβα, του πλέον διαδεδομένου υλικού για την κατασκευή των πλοίων τα τελευταία χρόνια, σε συνθήκες θαλασσίου περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα μελετήθηκε αντιδιαβρωτικό χρώμα εμπορίου με πιγμέντο ανοξείδωτου χάλυβα σε φορέα πολυουρεθάνης. Η επιφάνεια των δοκιμίων προετοιμάστηκε κατάλληλα για τη σωστή εφαρμογή του επικαλυπτικού και πραγματοποιήθηκαν δοκιμές με επιταχυνόμενη γήρανση με πρόγραμμα έκθεσης σε αλατονέφωση και σε υπεριώδες φως. Μετρήθηκαν επίσης οι ηλεκτροχημικές παράμετροι για την πρόβλεψη της διάβρωσης και έγινε μελέτη της επιφάνειας με οπτικές, φυσικές και ηλεκτρονικές μεθόδους.
The present study examines the protection of steel under conditions of marine erosion. It includes reports in subjects that concern the phenomenon of erosion, the methods of protection that are used for its limitation as well as useful and essential elements for the theoretical background of the following experimental part. The main content of this study is the protection of steel, the most common material that is used in the shipbuilding lately, in conditions of marine environment, using anticorrosive colour containing stainless steel pigment in polyurethane vehicle. The surface of specimens was properly prepared before the colour application. Steel specimens, protected by the anticorrosive system, were exposed to corrosion environment in salt spray and UV chambers, using accelerating ageing methods. Electrochemical polarization measurements were also performed on the coated specimens as well as physico-mechanical and optical tests on the exposed organic coatings to characterize the protection mechanism.