Η παρούσα μελέτη έχει σαν στόχο την ανάπτυξη ενός οδηγού εργονομικών προδιαγραφών για αγορές αστικών λεωφορείων. Πιο συγκεκριμένα θα βελτιωθούν και θα συμπληρωθούν ήδη υπάρχουσες προδιαγραφές που χρησιμοποιούνται από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) στους διαγωνισμούς του. Βασιζόμενοι σε κανόνες εργονομικού σχεδιασμού αλλά και διεθνή πρότυπα, αναπτύσσονται και αναλύονται οι προδιαγραφές , με σκοπό να συνδυαστούν όσο το δυνατόν περισσότερες σχεδιαστικές παράμετροι ώστε να προκύψουν πλέον απαιτήσεις χωρίς να περιορίζεται σχεδιαστικά ο κατασκευαστής. Οι απαιτήσεις αυτές αφορούν την νευραλγική θέση του οδηγού λεωφορείου αλλά και του επιβατικού κοινού.
The present study aims at as the growth of a ''handbook'' of ergonomic specifications on purchase of urban buses. Our goal was to improved and supplement already existing specifications that are used by the Organism of Urban Transport Athens (OASA) in his competitions. Based on rules of ergonomic planning but also on international models, we developed and analyzed the specifications, by combining more than one parameters of the problem.The result was to create requirements without putting limits to the constructor. This requirements concern the neurologic place of the driver but also important aspects of the inside of urban bus.