HEAL DSpace

Ανάλυση του φαινομένου της αναμονής των πλοίων έξω από τα λιμάνια και η επίδρασή τους στη ναυλαγορά

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Λυρίδης, Δημήτριος el
dc.contributor.author Χρήστου, Νικόλαος Κ. el
dc.contributor.author Christou, Nikolaos K. en
dc.date.accessioned 2009-12-15T11:05:15Z
dc.date.available 2009-12-15T11:05:15Z
dc.date.copyright 2009-03-19
dc.date.issued 2009-12-15T11:05:15Z
dc.date.submitted 2009-03-19
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3128
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4482
dc.description 103 σ. el
dc.description.abstract Αυτή η διπλωματική εργασία έγινε με στόχο να αναλύσουμε το φαινόμενο της παραμονής των πλοίων έξω από τα λιμάνια, αλλά και την επίδρασή του στην ναυλαγορά. Βέβαια μια τέτοια διπλωματική εργασία έχει ως εγγύτερο στόχο την εύρεση μιας μεθόδου πρόβλεψης του φαινομένου που εξετάζεται ή της ναυλαγοράς, εφόσον φυσικά αυτό είναι εφικτό. Στην εργασία αυτή εξηγούμε το φαινόμενο της συμφόρησης των πλοίων, που είναι η πολυήμερη παραμονή των πλοίων έξω από τα λιμάνια, μέχρι να μπορέσουν να ξεφορτώσουν (ή να φορτώσουν), βρίσκουμε τους λόγους που αυτό υπάρχει, όπως για παράδειγμα είναι η έλλειψη χωρητικότητας των λιμένων, παρατηρούμε την αλληλεπίδραση του με την ναυλαγορά και κάνουμε μια ιστορική αναδρομή. Καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στο επίπεδο των ναύλων, αφού όσο πιο έντονο είναι το φαινόμενο, τόσο αυξάνονται οι τιμές των ναύλων, αλλά και στη ρύπανση του περιβάλλοντος, αφού η παραμονή ενός μεγάλου αριθμού πλοίων σε μια τοποθεσία, μολύνει την θαλάσσια περιοχή, όχι μόνο με τα απόβλητα του προσωπικού, αλλά και με τα λειτουργικά απόβλητα και όχι μόνο (το θερμό νερό που εκλύεται στη θάλασσα διαταράσσει το οικοσύστημα της περιοχής και αυξάνεται το φυτοπλακτόν, ενώ παράλληλα η γάστρα του ακίνητου πλοίου μολύνεται ταχύτερα). Αξίζει να σημειώσουμε ακόμα, ότι εάν ο καπετάνιος ήξερε πότε θα εξυπηρετηθεί το πλοίο του, τότε θα μπορούσε να καθορίσει την ταχύτητα του πλοίου του έτσι ώστε να φτάσει στο λιμάνι λίγο πριν εξυπηρετηθεί. Με αυτό τον τρόπο η κατανάλωση καυσίμου και κατ’ επέκταση και η ρύπανση της ατμόσφαιρας θα περιορίζονταν, αφού το πλοίο θα κινιόταν με μικρότερη ταχύτητα, λιγότερες στροφές στη μηχανή, αλλά και μικρότερη αντίσταση! Σε έναν τέτοιο περιβαλλοντολογικού σχεδιασμού πλάνο βέβαια θα ήταν χρήσιμο να λάβουμε υπόψην μας ότι τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία καταναλώνουν, ως προς το μεταφερόμενο φορτίο και τα μίλια, λιγότερη ενέργεια από ότι τα μικρότερα πλοία. Στη συνέχεια κάνουμε την στατιστική ανάλυση του φαινομένου για να δούμε αν μπορούμε να φτιάξουμε κάποιο μοντέλο που να προσομοιάζει και να προβλέπει το φαινόμενο. Η στατιστική ανάλυση ξεκινάει με τον έλεγχο της στασιμότητας και ακολουθούν οι πολύ σημαντικοί έλεγχοι της κανονικότητας και της ανεξαρτησίας. Κατά τον έλεγχο της στασιμότητας παρατηρήσαμε ότι πρέπει να κάνουμε έναν μετασχηματισμό των δεδομένων μας και να χρησιμοποιήσουμε την χρονοσειρά των αποδόσεων ώστε να προχωρήσουμε σε περαιτέρω έρευνα του φαινομένου. Με τους επόμενους ελέγχους βρίσκουμε ότι η χρονοσειρά των αποδόσεων είναι τελικά στάσιμη, μη κανονική και ανεξάρτητη, τα οποία και δίνουμε συγκεντρωτικά μετά τους ελέγχους. Στο παράρτημα δίνουμε όλους τους πίνακες και τις πράξεις που έγιναν για να καταλήξουμε σε αυτά τα αποτελέσματα. Τέλος συμπεραίνουμε ότι αυτή την χρονοσειρά δεν μπορούμε να την προβλέψουμε με κάποιο μοντέλο, αλλά μπορούμε να βρούμε λύσεις για την μείωση του φαινομένου όταν αυτό παρουσιάζει έξαρση όπως για παράδειγμα την δημιουργία ενδιάμεσων σταθμών φόρτο-εκφόρτωσης. Και αν λάβουμε υπόψην μας και τις πρόσφατες εξελίξεις ( κατάρρευση της παγκόσμιας οικονομίας ), καταλαβαίνουμε ότι μακροχρόνια πρόβλεψη για το φαινόμενο δεν μπορούμε να κάνουμε, αφού επηρεάζεται από πολλούς παράγοντεςΑυτή η διπλωματική εργασία έγινε με στόχο να αναλύσουμε το φαινόμενο της παραμονής των πλοίων έξω από τα λιμάνια, αλλά και την επίδρασή του στην ναυλαγορά. Βέβαια μια τέτοια διπλωματική εργασία έχει ως εγγύτερο στόχο την εύρεση μιας μεθόδου πρόβλεψης του φαινομένου που εξετάζεται ή της ναυλαγοράς, εφόσον φυσικά αυτό είναι εφικτό. Στην εργασία αυτή εξηγούμε το φαινόμενο της συμφόρησης των πλοίων, που είναι η πολυήμερη παραμονή των πλοίων έξω από τα λιμάνια, μέχρι να μπορέσουν να ξεφορτώσουν (ή να φορτώσουν), βρίσκουμε τους λόγους που αυτό υπάρχει, όπως για παράδειγμα είναι η έλλειψη χωρητικότητας των λιμένων, παρατηρούμε την αλληλεπίδραση του με την ναυλαγορά και κάνουμε μια ιστορική αναδρομή. Καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει στο επίπεδο των ναύλων, αφού όσο πιο έντονο είναι το φαινόμενο, τόσο αυξάνονται οι τιμές των ναύλων, αλλά και στη ρύπανση του περιβάλλοντος, αφού η παραμονή ενός μεγάλου αριθμού πλοίων σε μια τοποθεσία, μολύνει την θαλάσσια περιοχή, όχι μόνο με τα απόβλητα του προσωπικού, αλλά και με τα λειτουργικά απόβλητα και όχι μόνο (το θερμό νερό που εκλύεται στη θάλασσα διαταράσσει το οικοσύστημα της περιοχής και αυξάνεται το φυτοπλακτόν, ενώ παράλληλα η γάστρα του ακίνητου πλοίου μολύνεται ταχύτερα). Αξίζει να σημειώσουμε ακόμα, ότι εάν ο καπετάνιος ήξερε πότε θα εξυπηρετηθεί το πλοίο του, τότε θα μπορούσε να καθορίσει την ταχύτητα του πλοίου του έτσι ώστε να φτάσει στο λιμάνι λίγο πριν εξυπηρετηθεί. Με αυτό τον τρόπο η κατανάλωση καυσίμου και κατ’ επέκταση και η ρύπανση της ατμόσφαιρας θα περιορίζονταν, αφού το πλοίο θα κινιόταν με μικρότερη ταχύτητα, λιγότερες στροφές στη μηχανή, αλλά και μικρότερη αντίσταση! Σε έναν τέτοιο περιβαλλοντολογικού σχεδιασμού πλάνο βέβαια θα ήταν χρήσιμο να λάβουμε υπόψην μας ότι τα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία καταναλώνουν, ως προς το μεταφερόμενο φορτίο και τα μίλια, λιγότερη ενέργεια από ότι τα μικρότερα πλοία. Στη συνέχεια κάνουμε την στατιστική ανάλυση του φαινομένου για να δούμε αν μπορούμε να φτιάξουμε κάποιο μοντέλο που να προσομοιάζει και να προβλέπει το φαινόμενο. Η στατιστική ανάλυση ξεκινάει με τον έλεγχο της στασιμότητας και ακολουθούν οι πολύ σημαντικοί έλεγχοι της κανονικότητας και της ανεξαρτησίας. Κατά τον έλεγχο της στασιμότητας παρατηρήσαμε ότι πρέπει να κάνουμε έναν μετασχηματισμό των δεδομένων μας και να χρησιμοποιήσουμε την χρονοσειρά των αποδόσεων ώστε να προχωρήσουμε σε περαιτέρω έρευνα του φαινομένου. Με τους επόμενους ελέγχους βρίσκουμε ότι η χρονοσειρά των αποδόσεων είναι τελικά στάσιμη, μη κανονική και ανεξάρτητη, τα οποία και δίνουμε συγκεντρωτικά μετά τους ελέγχους. Στο παράρτημα δίνουμε όλους τους πίνακες και τις πράξεις που έγιναν για να καταλήξουμε σε αυτά τα αποτελέσματα. Τέλος συμπεραίνουμε ότι αυτή την χρονοσειρά δεν μπορούμε να την προβλέψουμε με κάποιο μοντέλο, αλλά μπορούμε να βρούμε λύσεις για την μείωση του φαινομένου όταν αυτό παρουσιάζει έξαρση όπως για παράδειγμα την δημιουργία ενδιάμεσων σταθμών φόρτο-εκφόρτωσης. Και αν λάβουμε υπόψην μας και τις πρόσφατες εξελίξεις ( κατάρρευση της παγκόσμιας οικονομίας ), καταλαβαίνουμε ότι μακροχρόνια πρόβλεψη για το φαινόμενο δεν μπορούμε να κάνουμε, αφού επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες. el
dc.description.statementofresponsibility Νικόλαος Κ. Χρήστου el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ναυλαγορά el
dc.subject Αναμονή el
dc.subject Λιμάνια el
dc.subject Στατιστική ανάλυση el
dc.subject Congestion en
dc.subject Ports en
dc.subject Waiting en
dc.subject Statistic analysis en
dc.subject Fairs en
dc.title Ανάλυση του φαινομένου της αναμονής των πλοίων έξω από τα λιμάνια και η επίδρασή τους στη ναυλαγορά el
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2009-03-16
dc.date.modified 2009-03-19
dc.contributor.advisorcommitteemember Λυρίδης, Δημήτριος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
dc.contributor.committeemember Λυρίδης, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.committeemember Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλασσίων Μεταφορών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2009-12-15
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2009-12-15


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής