HEAL DSpace

Η νέα Σύμβαση του ΙΜΟ και η επίδραση της στον κλάδο ανακύκλωσης των πλοίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.author Παπακωνσταντίνου, Χρήστος Τ. el
dc.contributor.author Papakonstantinou, Christos T. en
dc.date.accessioned 2010-01-14T11:08:31Z
dc.date.available 2010-01-14T11:08:31Z
dc.date.copyright 2009-09-27
dc.date.issued 2010-01-14T11:08:31Z
dc.date.submitted 2009-09-27
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3150
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4291
dc.description 129 σ. el
dc.description.abstract Η διπλωματική αυτή έχει ως σκοπό να ενημερώσει σφαιρικά τον αναγνώστη γύρω από το επίκαιρο θέμα της ανακύκλωσης πλοίων. Περισσότερο βάρος δίνεται στα βήματα που επιχειρούνται τώρα, κυρίως στο νομοθετικό πλαίσιο, και στις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν για τον κλάδο. Στο Πρώτο κεφάλαιο, γίνεται μια αναφορά γύρω από την οικονομική διάσταση του κλάδου της ανακύκλωσης, όπως και μια περιγραφή των πέντε βασικότερων «παικτών» της ανακύκλωσης πλοίων παγκοσμίως. Στο Δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται μια περιγραφή του νομικού και ρυθμιστικού πλαισίου γύρω από την ανακύκλωση. Πως το καθένα ξεχωριστά, επιδρά στον κλάδο αλλά και ποια είναι τα πλεονεκτήματα του και οι αδυναμίες του. Στο Τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια ανάλυση της Νέας Σύμβασης του ΙΜΟ. Στο Τέταρτο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια εκτίμησης της παγκόσμιας ανακυκλωτικής δυναμικότητας, μιας και είναι ουσιώδης όρος για την επιτυχή εφαρμογή της Νέας Συνθήκης. Στο Πέμπτο κεφάλαιο αξιολογείται η ισοδυναμία της Νέας Σύμβασης του ΙΜΟ με τη Σύμβαση της Βασιλείας καθώς και αυτό αποτελεί ένα σημαντικό κριτήριο της επιτυχής έκβασης της Νέας Σύμβασης. Στο Έκτο κεφάλαιο περιγράφονται οι κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την Απογραφή των επικίνδυνων υλικών, που ουσιαστικά αποτελούν έναν από τους πυλώνες της νέας Σύμβασης. Στο Έβδομο κεφάλαιο περιγράφεται εκτενώς το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και οι προτάσεις της πάνω στο θέμα. Οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ιδιαίτερη σημασία μιας και κατέχει ηγετικό ρόλο μέσα στον ΙΜΟ και οι κινήσεις επηρεάζουν τη ναυτιλία παγκοσμίως. Στο Όγδοο κεφάλαιο γίνεται συζήτηση γύρω από τη διαχείριση των αποβλήτων, η οποία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Νέας Σύμβασης μιας και αυτή επιδιώκει την περιβαλλοντικά ορθή διάλυση των σκαφών. Στο Ένατο κεφάλαιο γίνεται μια ανασκόπηση όλων των παραπάνω και παρέχονται κάποια σχόλια. el
dc.description.abstract The purpose of this thesis is to inform the reader around the “hot” issue of ship recycling. More weight is given to the steps undertaken now, particularly in the legislative framework and the possible impact it could have to the industry. The first chapter is a report about the economics of the recycling industry, a basic description of the five "players" of the world's ship recycling. The second chapter is a description of the legal and regulatory framework surrounding recycling. How they individually affect the industry and what are the advantages and weaknesses of them. The third chapter is an analysis of the new IMO Convention. The fourth chapter is an attempt to estimate the global recycling capacity, and an essential condition for successful implementation of the new treaty. The fifth chapter assesses the equivalence of New IMO Convention with the Basel Convention, which is an important criterion for the success of the new treaty. The sixth chapter describes the guidelines on the Inventory of hazardous materials, which make up one of the pillars of the new Convention. The seventh chapter describes in detail the existing institutional framework of the European Union and proposals on the issue. The proposals of the European Union are very important and EU holds a leadership role within the IMO and their movements affecting shipping worldwide. The eighth chapter is discussion of waste management, which is an integral part of a new contract and seeks environmentally sound dismantling of ships. In the ninth chapter is a review of all the above and provide some comments. en
dc.description.statementofresponsibility Χρήστος Τ. Παπακωνσταντίνου el
dc.format.extent 331 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDRestricted-policy.xml en
dc.subject Ανακύκλωση πλοίων el
dc.subject Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός el
dc.subject Δυναμικότητα ανακύκλωσης el
dc.subject Συνθήκη της Βασιλείας el
dc.subject Πράσινο βιβλίο el
dc.subject Διαχείριση αποβλήτων el
dc.subject ISO 30000 en
dc.subject IMO en
dc.subject Basel en
dc.subject Green Paper en
dc.subject Waste management en
dc.title Η νέα Σύμβαση του ΙΜΟ και η επίδραση της στον κλάδο ανακύκλωσης των πλοίων el
dc.title.alternative The new IMO convention and its impact on the ship recycling industry en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2009-09-09
dc.date.modified 2009-09-27
dc.contributor.advisorcommitteemember Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Λυρίδης, Δημήτριος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Βεντίκος, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.committeemember Λυρίδης, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Βεντίκος, Νικόλαος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών en
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2010-01-14
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2010-01-14


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής