Η διπλωματική αυτή έχει ως σκοπό να ενημερώσει σφαιρικά τον αναγνώστη γύρω από το επίκαιρο θέμα της ανακύκλωσης πλοίων. Περισσότερο βάρος δίνεται στα βήματα που επιχειρούνται τώρα, κυρίως στο νομοθετικό πλαίσιο, και στις πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να έχουν για τον κλάδο. Στο Πρώτο κεφάλαιο, γίνεται μια αναφορά γύρω από την οικονομική διάσταση του κλάδου της ανακύκλωσης, όπως και μια περιγραφή των πέντε βασικότερων «παικτών» της ανακύκλωσης πλοίων παγκοσμίως. Στο Δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται μια περιγραφή του νομικού και ρυθμιστικού πλαισίου γύρω από την ανακύκλωση. Πως το καθένα ξεχωριστά, επιδρά στον κλάδο αλλά και ποια είναι τα πλεονεκτήματα του και οι αδυναμίες του. Στο Τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια ανάλυση της Νέας Σύμβασης του ΙΜΟ. Στο Τέταρτο κεφάλαιο γίνεται μια προσπάθεια εκτίμησης της παγκόσμιας ανακυκλωτικής δυναμικότητας, μιας και είναι ουσιώδης όρος για την επιτυχή εφαρμογή της Νέας Συνθήκης. Στο Πέμπτο κεφάλαιο αξιολογείται η ισοδυναμία της Νέας Σύμβασης του ΙΜΟ με τη Σύμβαση της Βασιλείας καθώς και αυτό αποτελεί ένα σημαντικό κριτήριο της επιτυχής έκβασης της Νέας Σύμβασης. Στο Έκτο κεφάλαιο περιγράφονται οι κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με την Απογραφή των επικίνδυνων υλικών, που ουσιαστικά αποτελούν έναν από τους πυλώνες της νέας Σύμβασης. Στο Έβδομο κεφάλαιο περιγράφεται εκτενώς το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και οι προτάσεις της πάνω στο θέμα. Οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ιδιαίτερη σημασία μιας και κατέχει ηγετικό ρόλο μέσα στον ΙΜΟ και οι κινήσεις επηρεάζουν τη ναυτιλία παγκοσμίως. Στο Όγδοο κεφάλαιο γίνεται συζήτηση γύρω από τη διαχείριση των αποβλήτων, η οποία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Νέας Σύμβασης μιας και αυτή επιδιώκει την περιβαλλοντικά ορθή διάλυση των σκαφών. Στο Ένατο κεφάλαιο γίνεται μια ανασκόπηση όλων των παραπάνω και παρέχονται κάποια σχόλια.
The purpose of this thesis is to inform the reader around the “hot” issue of ship recycling. More weight is given to the steps undertaken now, particularly in the legislative framework and the possible impact it could have to the industry. The first chapter is a report about the economics of the recycling industry, a basic description of the five "players" of the world's ship recycling. The second chapter is a description of the legal and regulatory framework surrounding recycling. How they individually affect the industry and what are the advantages and weaknesses of them. The third chapter is an analysis of the new IMO Convention. The fourth chapter is an attempt to estimate the global recycling capacity, and an essential condition for successful implementation of the new treaty. The fifth chapter assesses the equivalence of New IMO Convention with the Basel Convention, which is an important criterion for the success of the new treaty. The sixth chapter describes the guidelines on the Inventory of hazardous materials, which make up one of the pillars of the new Convention. The seventh chapter describes in detail the existing institutional framework of the European Union and proposals on the issue. The proposals of the European Union are very important and EU holds a leadership role within the IMO and their movements affecting shipping worldwide. The eighth chapter is discussion of waste management, which is an integral part of a new contract and seeks environmentally sound dismantling of ships. In the ninth chapter is a review of all the above and provide some comments.