HEAL DSpace

Προς μια μέθοδο ένταξης των πολιτών στο σχεδιασμό έργων βιώσιμης αστικής κινητικότητας

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Βλαστός, Αθανάσιος el
dc.contributor.author Αθανασόπουλος, Κωνσταντίνος Κ. el
dc.contributor.author Athanasopoulos, Konstantinos K. en
dc.date.accessioned 2010-01-28T07:46:12Z
dc.date.available 2010-01-28T07:46:12Z
dc.date.copyright 2009-07-13
dc.date.issued 2010-01-28T07:46:12Z
dc.date.submitted 2009-07-13
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3163
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.82
dc.description 443 σ. el
dc.description.abstract Σκοπός της διατριβής είναι η διερεύνηση μιας μεθόδου που θα εξασφάλιζε ουσιαστική συμμετοχή των πολιτών στο σχεδιασμό έργων βιώσιμης κινητικότητας στις πόλεις. Στοιχεία συλλέχθησαν μέσω βιβλιογραφικής ανάλυσης και μίας ποιοτικής κοινωνικής έρευνας στο Π. Φάληρο που περιελάμβανε ημι-δομημένες συνεντεύξεις. Η έρευνα αποκάλυψε ότι πολλοί πολίτες ένιωθαν ότι το δημόσιο συμφέρον εξυπηρετείται από το κράτος και θεωρούσαν ότι η συμμετοχή του κοινού θα άνοιγε το δρόμο σε αυτούς που έχουν τη δύναμη και εξουσία να επηρεάζουν τις αποφάσεις προς όφελός τους. Άλλοι ήταν απλά αδιάφοροι και δεν τους ενδιέφερε να συμμετέχουν. Ήταν φανερό ότι οι πολίτες δε γνώριζαν τις διαδικασίες σχεδιασμού. Η άγνοια τους οδηγεί σε έλλειψη εμπιστοσύνης και καχυποψία για τα κίνητρα των αποφάσεων. Τα στοιχεία που συλλέχθησαν χρησιμοποιήθηκαν για να αξιολογηθούν παραδείγματα σχεδιασμού σε 3 ευρωπαϊκές χώρες και τις ΗΠΑ. Συμπεραίνεται ότι η ουσιαστική συμμετοχή θα επιτυγχανόταν εάν: α) χρησιμοποιούνται φιλικές προς το κοινό μέθοδοι συμμετοχής, αφού έχει προηγηθεί εκτεταμένη ενημέρωση με μαζικά μέσα επικοινωνίας, β) άλλαζε η διαδικασία περιβαλλοντικής αξιολόγησης, ώστε να δίνεται βάρος στην υποβολή σχολίων από το κοινό στην αρχή της διαδικασίας και γ) εφαρμοζόταν ένα διαφορετικό μοντέλο πολεοδομικού σχεδιασμού που θα εκκινούσε από το τοπικό επίπεδο. el
dc.description.abstract The purpose of this PhD thesis is to investigate a method that would achieve the meaningful participation of citizens in sustainable urban mobility planning. Data was collected through bibliography and a qualitative research carried out in a municipality of Athens, Paleo Faliro, employing non-structured interviews. The research revealed that many residents felt that public interests are served by the state and they believe that public participation would work as a springboard for those who have the power to influence decisions. Others were simply indifferent. It was obvious that citizens lacked knowledge about planning procedures. This lack of information causes alienation from planning decisions and mistrust, fostering non – participation. The collected data were used to evaluate planning examples from four countries (Holland, Sweden, Great Britain and the United States). Findings conclude that meaningful participation could be achieved through: a) user-friendly public participation procedures following extensive information flow. b) environmental assessment methods which give weight to early public input both in urban planning (strategic assessment) and when a transport project is designed. c) a new bottom-up urban planning model starting with neighborhood planning. en
dc.description.statementofresponsibility Κωνσταντίνος Κ. Αθανασόπουλος el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.extent 9708514 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Βιώσιμη κινητικότητα el
dc.subject Συμμετοχή κοινού el
dc.subject Αστική διακυβέρνηση el
dc.subject Βιώσιμη ανάπτυξη el
dc.subject Πολεοδομικός σχεδιασμός el
dc.subject Κυκλοφοριακός σχεδιασμός el
dc.subject Sustainable mobility en
dc.subject Public participation en
dc.subject Urban governance en
dc.subject Sustainable development en
dc.subject Urban planning en
dc.subject Transport planning en
dc.title Προς μια μέθοδο ένταξης των πολιτών στο σχεδιασμό έργων βιώσιμης αστικής κινητικότητας el
dc.title.alternative Towards a method to engange citizens in sustainable urban mobility planning en
dc.type doctoralThesis el (en)
dc.date.accepted 2009-07-06
dc.date.modified 2009-07-13
dc.contributor.advisorcommitteemember Λυδάκη, Άννα el
dc.contributor.advisorcommitteemember Χατζοπούλου-Τζίκα, Αλίκη el
dc.contributor.committeemember Βλαστός, Αθανάσιος el
dc.contributor.committeemember Λυδάκη, Άννα el
dc.contributor.committeemember Χατζοπούλου-Τζίκα, Αλίκη el
dc.contributor.committeemember Αυγερινού-Κολώνια, Σοφία el
dc.contributor.committeemember Σιόλας, Άγγελος el
dc.contributor.committeemember Κυριαζή, Νότα el
dc.contributor.committeemember Παρούσης, Μιχαήλ el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού. Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2010-01-28
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2010-01-28


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής