HEAL DSpace

Επιπτώσεις των οδικών αξόνων σε ευαίσθητες οικολογικά περιοχές: Η περίπτωση της Ιόνιας οδού στην προστατευόμενη περιοχή του Αμβρακικού κόλπου για το τμήμα 2, Α/Κ Αμφιλοχίας-Α/Κ Ν.Κομποτίου (Χ.Θ.101+200 έως 129+053). Μια στρατηγικής σημασίας κριτική περιβαλλοντική προσέγγιση.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κασσιός, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Βαλερά, Κυριακή Σ. el
dc.contributor.author Valera, Kyriaki S. en
dc.date.accessioned 2010-03-04T11:27:30Z
dc.date.available 2010-03-04T11:27:30Z
dc.date.copyright 2009-12-22
dc.date.issued 2010-03-04T11:27:30Z
dc.date.submitted 2009-12-22
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3242
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.665
dc.description 182 σ. el
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο -- Μεταπτυχιακή Εργασία. Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Γεωπληροφορική" el
dc.description.abstract Στην εργασία αυτή γίνεται μια κριτική περιβαλλοντική προσέγγιση των επιπτώσεων των μεγάλων οδικών αξόνων σε ευαίσθητες οικολογικά περιοχές. Η περίπτωση που επιλέχθηκε εδώ είναι αυτή της Ιόνιας οδού στην προστατευόμενη περιοχή του Αμβρακικού κόλπου για το τμήμα 2 Αμφιλοχίας- Ν. Κομποτίου (Χ.Θ. 101+200 έως 129+053). Αρχικά, γίνεται καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης της περιοχής μελέτης, η οποία περιλαμβάνει τους φυσικούς πόρους (έδαφος, ύδατα, οικολογικά δεδομένα-χλωρίδα, πανίδα, βιοποικιλότητα-στρατηγική Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ελλάδας, προστατευόμενες περιοχές, τοπίο), τις χρήσεις γης, τους παραγωγικούς τομείς και το ανθρωπογενές περιβάλλον. Δίνονται τα τεχνικά χαρακτηριστικά της χάραξης του κλειστού αυτοκινητόδρομου και οι πιέσεις των φυσικών μεταβλητών στην περιοχής διέλευσης του έργου. Ακολούθως, αναλύεται το νομοθετικό πλαίσιο της προστατευόμενης περιοχής του Αμβρακικού κόλπου, συμπεριλαμβανομένου και της Συνθήκης Ramsar, καθώς και των όρων, περιορισμών και απαγορεύσεων που ισχύουν σε αυτή. Επιπρόσθετα, δίνεται το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, το περιεχόμενο αυτών, το οποίο συγκρίνεται με το περιεχόμενο της παρούσας ΜΠΕ και αναφέρονται οι Περιβαλλοντικοί όροι, που προτείνονται για έγκριση. Για την εκτίμηση και αξιολόγηση των επιπτώσεων του μελετώμενου έργου στις φυσικές μεταβλητές, αναλύονται οι τεχνικές-εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το μηχανικό για αυτό το σκοπό. Αναλύοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτών, επιλέχθηκε η τεχνική της μήτρας (στη γενικευμένη μορφή) σε μια προσπάθεια ποσοτικοποίησης και οργανωμένης παρουσίασης των επιπτώσεων των φάσεων του έργου στις φυσικές μεταβλητές, προκειμένου να δημιουργηθεί μια πρώτη «εικόνα» για τη σοβαρότητα των επιπτώσεων από την κατασκευή του έργου. el
dc.description.abstract In this paper, a critical environmental approach of the potential negative effects caused by motorways, which are constructed close to sensitive ecologically areas, is presented and discussed extensively. The case study which is chosen for this purpose is the Ionian motorway (Amfilochia-South Kompoti) and the protected area of Amvrakikos gulf (kilometric position 101+200 to 129+053). Initially, a recording of the studying area’s present conditions, which are related to the natural resources (ground, water supplies, flora, fauna, biodiversity, protected areas), land uses, productive sections and human activity has been made. Furthermore, the technical characteristics of the road’s tracing and the pressures on natural resources from human activities are also presented. Not only are the legislative framework for the Amvrakikos gulf (Ramsar convention) and its restrictions exposed but the legislation for the Environmental Impact Assessments (EIAs) is analyzed as well. Moreover, techniques and tools, which can be used for the evaluation and estimation of the negative effects on natural resources caused by the road’s construction and operation, are analysed, focusing on their advantages and disadvantages. Based on these conclusions, the matrix method is chosen and used in order to quantify and organize the negative effects, so as to present the significance and importance of them. en
dc.description.statementofresponsibility Κυριακή Σ. Βαλερά el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Αμβρακικός κόλπος el
dc.subject Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων el
dc.subject Ιόνια οδός el
dc.subject Προστατευόμενες περιοχές el
dc.subject Τεχνικές και μέθοδοι εκτίμησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων el
dc.subject Νομοθεσία ΜΠΕ el
dc.subject Τεχνική της μήτρας el
dc.subject Environmental impact assessment en
dc.subject Amvrakikos Gulf en
dc.subject Ionia motorway en
dc.subject Protected areas en
dc.subject Techniques for evaluation EIA en
dc.subject Legislation en
dc.subject Matrix en
dc.title Επιπτώσεις των οδικών αξόνων σε ευαίσθητες οικολογικά περιοχές: Η περίπτωση της Ιόνιας οδού στην προστατευόμενη περιοχή του Αμβρακικού κόλπου για το τμήμα 2, Α/Κ Αμφιλοχίας-Α/Κ Ν.Κομποτίου (Χ.Θ.101+200 έως 129+053). Μια στρατηγικής σημασίας κριτική περιβαλλοντική προσέγγιση. el
dc.type masterThesis el (en)
dc.date.accepted 2009-11-19
dc.date.modified 2009-12-22
dc.contributor.advisorcommitteemember Κασσιός, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Κουτσόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Βλαστός, Αθανάσιος el
dc.contributor.committeemember Κασσιός, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Κουτσόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Βλαστός, Αθανάσιος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού. Εργαστήριο Φυσικής Γεωγραφίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2010-03-04
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2010-03-04


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής