Η παρούσα εργασία ασχολείται με την παρουσίαση και την εμπεριστατωμένη ανάλυση των τεχνικογεωλογικών και υδρογεωλογικών συνθηκών που συναντήθηκαν κατά τη μελέτη και κατασκευή του έργου επέκτασης της Γραμμής 2 του Αττικού μετρό (τμήμα Αγ. Αντώνιος – Περιστέρι). Ακόμα, αναφέρεται στα μέτρα προσωρινής υποστήριξης και τη μεθοδολογία κατασκευής κάθε τμήματος του έργου, από το στάδιο των υπολογισμών έως αυτό της δομητικής παρακολούθησης της κατασκευής. Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης επέκτασης πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες γεωτεχνικές έρευνες και αξιολογήθηκε πλήθος στοιχείων με σκοπό να προσδιοριστεί το γεωλογικό και υδρογεωλογικό καθεστώς της ευρύτερης περιοχής. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν είχαν σαν συνέπεια την ομαδοποίηση των σχηματισμών σε ομάδες με χαρακτηριστικές ιδιότητες (διαπερατότητα, διατμητική αντοχή, παραμορφωσιμότητα). Στο δεύτερο κομμάτι της εργασίας παρουσιάζονται αναλυτικότερα τα επιμέρους τμήματα του έργου και περιγράφεται λεπτομερώς το εφαρμοσθέν σύστημα προσωρινής υποστήριξης κάθε τμήματος, οι παραδοχές σχεδιασμού που ελήφθησαν υπόψη, η μεθοδολογία κατασκευής του, ενώ ειδικότερα για τη σήραγγα υπόγειας διάνοιξης γίνεται διαστασιολόγηση των μέτρων αυτών. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν δίνονται συγκεντρωτικά στο τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας.
This dissertation engages in the presentation and thorough examination of the engineering geologican and hydrogeological conditions met during the study and construction of the extension of Line 2 of Athens Metro (Ag. Antonios Station to Peristeri Station). Furthermore, it deals with the initial supporting measures applied and the construction methodology followed in each part of the project, from the point of analysis to that of geotechnical monitoring of the construction. For the materialization of the examined project, extended geotechnical researches were conducted and numerous data was evaluated in order to determine the geological and hydrogeological status of the broader region. The information gathered resulted in the grouping of the rock and soil formations found, in categories with distinct characteristics (permeability, shear strength, distortion degree). In the second part of this paper, a circumstantial account of each section of the project is made, while the initial supporting system, planning principles taken into consideration, construction sequence and especially support design of the double – track tunnel are all meticulously described. Conclusions that were drawn sum up in the last chapter of the paper.