Η διερεύνηση του θέματος της ισότητας ευκαιριών ως προς την δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ατόμων από διάφορες κοινωνικές βαθμίδες και περιοχές του ελλαδικού χώρου αποτελεί βασικό ζήτημα του εκπαιδευτικού συστήματος και πεδίο γενικότερου προβληματισμού αναφορικά με την σχέση μεταξύ των κοινωνικών δομών και εκπαιδευτικών διαδικασιών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε το φαινόμενο της γεωγραφικής και κοινωνικής προέλευσης του φοιτητικού πληθυσμού του Ε.Μ.Π. μέσω της διαχρονικής οπτικοποίησης ποσοτικών δεδομένων που αναφέρονται σε αυτό.
The analysis of the subject of equality of opportunities as for the possibility of entry in the tetriary education of individuals from several social rungs and regions of the hellenic space constitutes a basic theme of the educational system and field of more general consideration in regard to the relation between the social stactures and the educational processes. In the present diploma thesis the phenomenon of the geographic and social origin of the student population of N.T.U.A. through the diachronic visualization of the numerical data that are related in this phenomenon was studied.