Abstract:
Η παρούσα έκθεση ασχολείται με το νέο λιμένα της Μυκόνου έργο που συντέλεσε τόσο στην εξυπηρέτηση της Ναυτιλίας και κίνησης των επιβατών, όσο και στην περαιτέρω ανάπτυξη του νησιο. Γίνεται μια γενική επισκόπηση της νήσου Μυκόνου, η οποία περιλαμβάνει ιστορικά γεωγραφικά περιβαλλοντολογικά και οικονομικά στοιχεία. Η Μύκονος συνιστά σημείο διέλευσης του συνόλου σχεδόν του διερχόμενου πλωτού τουρισμού του Αιγαίου και έτσι κατά τη διάρκειά της τελευταίας εικοσαετίας ο αριθμός κατάπλων πλοίων έχει υπερδιπλασιαστεί. Το νέο λιμάνι αποτέλεσε μεγάλο έργο υποδομής προσφέροντας την καλύτερη δυνατή λύση στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσίαζε ο παλιός λιμένας ο οποίος δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις όσο αφορά στην λιμενική υποδοχή,οργάνωση και λειτουργία.Τα στοιχεία θαλασσίων μεταφορών που παρουσιάζονται και αναλύονται καταγράφουν την παρούσα κατάσταση αλλά και την εξέλιξη που σημειώθηκεστην εξέλιξη των ετλων από την έναρξη της λειτουργίας του νέου λιμανιού.Mε βάση το σύνολο των στατιστικών στοιχείων επιχειρείται η κατάρτιση σεναρίων προβλέψεων ροών φορτίων επιβατών και κινήσεων πλοίων και οχημάτων για μελλοντικά έτη. Πραγματοποιήθηκε έλεγχος του στατιστικού σφάλματος με τη χρήση σταθερών παραμέτρων. Τέλος εκθέτονται προτάσεις και προβληματισμοί ώστε να αναγνωριστεί η σημασία της ενδυνάμωσης της ελληνικής ναυτιλίας που σε συνδυασμό με του τουρισμό αποτελούν εκείνες τις οικονομικές δραστηριότητες που βοηθούν την Ελλάδα να καλύψει τις αδυναμίες της όσο αφόρα στην ανταγωνιστικότητα της στις εισαγωγές η παρούσα έκθεση ασχολείται με το νέο λιμένα Μυκόνου έργο που συνετέλεσε τόσο στην εξυπηρέτηση της ναυτιλίας και κίνησης των επιβατών, όσο και στην περαιτέρω ανάπτυξη του νησιού. Γίνεται μια γενική επισκόπηση της νήσου Μύκονος, η οποία περιλαμβάνει ιστορικά γεωγραφικά περιβαντολλογικά και οικονομικά στοιχεία η Μύκονος συνιστά σημείο διέλευσης του συνόλου σχεδόν του διερχόμενου πλωτού τουρισμού του αιγαίου και έτσι κατά τη διάρκεια της τελευταίας εικοσαετίας ο αριθμός κατάπλων πλοίων έχει υπερδιπλασιαστεί. Το νέο λιμάνι αποτέλεσε μεγάλο έργο υποδομής προσφέροντας την καλύτερη δυνατή λύση στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που παρουσίαζε ο παλαιός λιμένας ο όποιος δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις όσο αφόρα στην λιμενική υποδομή, οργάνωση και λειτουργία. Τα στοιχεία θαλασσίων μεταφορών που παρουσιάζονται και αναλύονται καταγράφουν την παρούσα κατάσταση αλλά και την εξέλιξη που σημειώθηκε στην εξέλιξη των ετών από την έναρξη της λειτουργίας του νέου λιμανιού. Με βάση το σύνολο των στατιστικών στοιχείων επιχειρείται η κατάρτιση σεναρίων προβλέψεων ροών φορτίων επιβατών και κινήσεων πλοίων και οχημάτων για μελλοντικά έτη. Πραγματοποιήθηκε έλεγχος του στατιστικού σφάλματος με τη χρήση σταθερών παραμέτρων. Τέλος εκθέτονται προτάσεις και προβληματισμοί ώστε να αναγνωριστεί η σημασία της ενδυνάμωσης της ελληνικής ναυτιλίας που σε συνδυασμό με τον τουρισμό αποτελούν εκείνες τις οικονομικές δραστηριότητες που βοηθούν την Ελλάδα να καλύψει τις αδυναμίες της όσο αφόρα στην ανταγωνιστικότητα της στις εισαγωγές.