Αφορμή για την εκπόνηση της παρούσας διπλωματικής εργασίας, στάθηκε το γεγονός ότι το Κριτήριο Καιρού δεν παρέχει σαφείς πληροφορίες για την ασφάλεια των πλοίων. Στόχος αυτής της εργασίας είναι η ποσοτικοποίηση του Κριτηρίου Καιρού ως προς τα επίπεδα ασφαλείας που παρέχει αυτό, με βάση τις συνθήκες ανέμου και κυματικού περιβάλλοντος που προϋποθέτει. Ειδικότερα, στο πρώτο επίπεδο της διερεύνησης, γίνεται μία πλή πιθανοθεωρητική θεώρηση του Κριτηρίου Καιρού, για να βρούμε την πιθανότητα συνάντησης δυσμενέστερων καιρικών συνθηκών από αυτές που υποθέτει το κριτήριο. Στο δεύτερο επίπεδο, γίνεται μία δυναμική διερεύνηση του προβλήματος μέσω ενός μαθηματικού μοντέλου προσομοίωσης της κίνησης διατοιχισμού του πλοίου, λαμβάνοντας υπόψη την επίδραση ανέμου και κυματισμών στην κίνηση του πλοίου, με στόχο να υπολογίσουμε την συνολική πιθανότητα ανατροπής του. Τέλος, εξάγουμε κάποια συμπεράσματα από την ακάστοτε ανάλυση και πραγματοποιούμε μία σύγκριση των αποτελεσμάτων της απλής πιθανοθεωρητικής θεώρησης και της δυναμικής ανάλυσης.
The reason of the present thesis is the fact that the Weather Criterion does not provide explicit information on the safety of ships. The aim of this project is to quantify the Weather Criterion, as for the levels of safety that provides, with base the conditions of wind and sea environment that it presupposes. Specifically, in the first level of investigation, a simple probabilistic analysis of Weather Criterion is proposed in order to find the possibility of meeting worse weather conditions from those that are proposed by the criterion. In the second level, a dynamic investigation of problem is applied via a mathematic model of simulation of rolling, taking into consideration the effect of wind and beam waves in the movement of ship, in order to calculate the total possibility of subversion of the ship. Finally, we export certain conclusions from each analysis and compare the results of simple probabilistic analysis and dynamic investigation.