Τα ορόσημα έχουν την δυνατότητα να στηρίξουν και να ενισχύσουν τους ταξιδιώτες όταν αυτοί πλοηγούνται σε ένα άγνωστο περιβάλλον. Ως αναπόσπαστο κομμάτι του περιβάλλοντος διαθέτουν τα χαρακτηριστικά εκείνα που τα καθιστούν άμεσα αντιληπτά από τον άνθρωπο, καθώς συνάδουν με τις αρχές της ανθρώπινης χωρικής συμπεριφοράς. Μ εσκοπό να ενσωματωθούν επιτυχώς τα ορόσημα στις οδηγίες πλοήγησης, χρειάζεται να πραγματοποιηθούν σε πρώτο στάδιο, μια σειρά από έρευνες για τον εντοπισμό και την άντληση τους μέσα από τις ψηφιακές βάσεις δεδομένων και σε δεύτερο, μετρήσεις ποιότητας για την ανάδειξη των καταλληλότερων και αποκλεισμό των ακατάλληλων από αυτά. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, γίνεται ανάλυση της σχετικής βιβλιογραφίας, παρουσιάζοντας έρευνες, πειράματα και μετρήσεις ποιότητας που αφορούν τα ορόσημα. Ύστερα διεξάγεται ένα πείραμα με σκοπό να εκτιμηθεί και να αξιολογηθεί η δομική σπουδαιότητα των οροσήμων, και τέλος να αναδειχτούν τα πιο λειτουργικά από αυτά, βάσει των οπτικών, των σημασιολογικών τους χαρακτηριστικών και της θέσης τους σε σχέση με τον κόμβο.
Landmarks have a great potential to support travellers in navigation tasks. Landmark - based navigation is the most natural concept for humans to navigate themselves, because it matches above all with human navigational behaviour and strategies. In order to successfully integrate landmarks in driving instructions, extensive research is needed. First of all, identifying and deriving appropriate and reliable objects - landmarks from existing digital databases, maps or aerial photos is a time consuming process. Second, quality measures must be conducted in order to consider the most suitable landmarks and exclude those of a low quality. In this thesis, through a review of relevant literature, are presented studies, experiments and quality measures that deal with landmarks. Moreover, an experiment is conducted in order to asses the structural salience of landmarks used in route directions and finally conclude to those which are most functional for the navigation task, according to their visual, semantic, structural attributes and also their visibility.