Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των μετωπικών συγκολλήσεων, με τις μεθόδους συγκόλλησης με τηκόμενα ηλεκτρόδια και προστασία αερίου (Gas Metal Arc Welding, GMAW) και με χρήση σωληνωτών ηλεκτροδίων (Flux Cored Arc Welding, FCAW) μεταξύ ελασμάτων ναυπηγικού χάλυβα υψηλής αντοχής DH36. Οι συγκολλήσεις πραγματοποιήθηκαν με πλήρως αυτοματοποιημένη ρομπτική διάταξη και κατά τη διάρκειά τους έγινε καταγραφή των θερμικών κύκλων και των κατακόρυφων μετατοπίσεων. Επίσης, πραγματοποιήθηκε μεταλλογραφική μελέτη (οπτική μικροσκοπία και μικροσκληρομετρήσεις) σε τομές των συγκολλημένων δοκιμίων.
The present dissertation aims at the investigation of butt welds of DH36 High-Tensile Ship Steel by using fully-automaded Gas Metal Arc Welding and Flux Cored Arc Welding. Thermal circles and distortions were measured during the weldments. In addition, specimens were taken to the optical microscope and microhardness measurements were executed in every welding zone in order to define the metallographic characteristics and properties.