Θέμα της διπλωματικής εργασίας είναι η χωροθετική ανάλυση των εκπαιδευτικών περιφερειών της μέσης εκπαίδευσης του δήμου και επαρχίας Πάφου. Η ανάλυση έγινε με χρήση του λογισμικού ArcGIS. Πρώτο βήμα στην εργασία, ήταν η ανάλυση και κατανόηση του προβλήματος, δηλαδή η αξιολόγηση και ο εντοπισμός των προβλημάτων με την υπάρχουσα σχεδίαση των εκπαιδευτικών περιφερειών, και τη θέση των σχολείων . Ακολούθως καθορίστηκε και περιγράφηκε η περιοχή μελέτης και ξεκίνησε η συλλογή των δεδομένων, από τις διάφορες κυβερνητικές και αρμόδιες υπηρεσίες. Tα δεδομένα αξιολογήθηκαν και οπτικοποιήθηκαν. Ακολούθησε η επεξεργασία των δεδομένων και η δημιουργία πινάκων, χαρτών και στατιστικών δεδομένων. Τα βασικότερα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το average nearest neighbor, ο δείκτης location quotient, η χωρική απεικόνιση της εξέλιξης του μαθητικού πληθυσμού, οι συνολικές μετακινήσεις και οι απεικονίσεις των χωρικών μέσων. Τα παραγόμενα αποτελέσματα ερμηνεύτηκαν και βρέθηκαν τα προβλήματα της υπάρχουσας κατάστασης που είναι η άνιση κατανομή πληθυσμών ανά περιφέρεια, ο άνισος καταμερισμός μαθητών, η διαφορετική μέση μετακίνηση ανά περιφέρεια κλπ. Σύμφωνα με τα προβλήματα που καταγράφηκαν, έγιναν προτάσεις για την αντιμετώπισή τους, συγχωνεύσεις σχολικών περιφερειών, δημιουργία καινούργιων σχολείων και ανασχεδιασμός των περιφερειών. Έπειτα, έγινε και πάλι ανάλυση και ερμηνεία των οπτικοποιημένων προτάσεων και έγινε σύγκριση με την αρχική κατάσταση. Η καλή γνώση της υπάρχουσας κατάστασης γενικά, βοήθησε στη δημιουργία ενός καλού αποτελέσματος, όπως οι δυναμικότητες μαθητών, μέσοι όροι ανά τάξη και οι μαθητές ανά σχολείο τη τελευταία δεκαετία όπως και οι δείκτες location quotient και οι συνολικές μετακινήσεις που είναι εξαιρετικά χρήσιμοι στη χωρική ανάλυση των εκπαιδευτικών περιφερειών.
The subject of the present diploma thesis, is the spatial analysis of the educational regions of secondary schools in the municipality and districts of Paphos. The analysis was performed using the ArcGIS software. First step of the current thesis was the analysis and understanding of the problem: the identification and evaluation of the problems with the existing design of educational areas and the location of schools. Then the study area was defined and the data were collected from the competend departments, evaluated and portrayed followed by processing data and creating tables, charts and statistics. The main tools used, were the average nearest neighbor, the index location quotient, the spatial representation of the development of the student population, the overall movement of students and the calculation of the spatial means. The obtained results were interpreted and the problems of the current situation which are the uneven distribution of population by region, the unequal division of students by s school, different average movement per region, etc. According to the problems encountered, proposals were made to address them which were the merge of school areas, the creation of new schools and the redesigning of the school regions. Then again, became analysis and interpretation of the proposals and they were compared with the initial condition. A good knowledge of the status quo in general, helped the creation of a good result, like the capacities of students per school, averages per class and students per school the last decade as the location quotient indices and total movements is very useful for spatial analysis for educational regions.