Στα πλαίσια αυτής της διπλωματικής εργασίας γίνεται μία προσπάθεια περιγραφής της διαδικασίας η οποία ακολουθείται σε περιπτώσεις ρυμούλκησης καθώς και υπολογισμοί για την πιθανότητα ρυμούλκησης μετά από ναυτικό ατύχημα και για το συνολικό κόστος που εμπεριέχει αυτή η διαδικασία. Στόχος της είναι ο υπολογισμός των πιο σημαντικών στοιχείων που χαρακτηρίζουν μία ρυμούλκηση καιμία εκτίμηση για το ρόλο της στην παγκόσμια ναυτιλιία. Αρχικά γίνεται ηπαρουσίαση σε 4 βήματα ης διαδικασίας που ακολουθείται πριν από κάθε ρυμούλκηση. Περιγράφεται αναλυτικά οι τρόποι υπολογισμού των ελάχιστων απαιτήσεωντου ρυμουλκού καθώς καιη τελική επιλογή του. Ύστερα ακολουθεί η παρουσίαση της παραπάνω διαδικασίας σε πραγματικά πραδείγματα ρυμουλκήσεων και η σύγκρισή των απαιτούμενων στοιχείων του ρυμουλκού με αυτά που δόθηκαν τελικά. Ακολουθεί η στατιστική ανάλυση των ατυχημάτων για τη χρονική περίοδο 2006-2010 και η κατανομή των σημαντικότερων στοιχείων των ρυμουλκών. Το σγμαντικότερο μέρος όμως της εργασίας είναι η ανάλυση των ρυμουλκήσεων μετά από ναυτικό ατύχημα. Γίνεται η παρουσίαση των περιοχών στον κόσμο με τα περισσότερα ατυχήματα- ρυμουλκήσεις αλλά και ο υπολογισμός της πιθανότητας ατυχήματος-ρυμούλκησης ανά τύπο πλοίου και αίτιο ατυχήματος. Στο τελευταίο τμήμα της εργασίας γίνεται μία προσέγγιση του μέσου συνολικού κόστους ρυμούλκησηςγια 2 τύπους πλοίων με βάση τις κατανομές των απαιτήσεων τους για ιπποδύναμη. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μας στις περισσότερες των περιπτώσεων δίνονται ρυμουλκά με πολύ μεγαλύτερη διαθέσιμη ιπποδύναμη από την απαιτούμενη, ενώ ακόμη ο παγκόσμιος στόλος ρυμουλκών παρουσίαζει στατιστικά σημαντική αύξηση τα τελευταία 4 χρόνια, μεγαλύετερη από αυτή του παγκόσμιου στόλου πλοίων.Τέλος συγκρίνοντας τα συνολικά κόστη ρυμούλκησης ανά τύπο πλοίου παρατηρούμε μεγαλύτερη μέση απαίτηση για ιπποδύναμη από πλευράς bulk Carrier από ότι αυτής των Tanker.
In the current thesis we try to describe the procedure followed in cases of towings as well as calculate the possibility of salvage toving and its total cost. Our main target is to determine the most important elements of a towing procedure and estimate its role in world shipping. Firstly we present the four basic steps of the procedure followed before every towing.The ways of calculating the minimum demands of the tyg as well as its final selection are being explicitly described. Then comes the procedure's presentation through real towing examples and the comparison between the demanded elements and those that were finally given. Next things are the statistical analysis of casualties for the period 2006-2010 and the distribution of the most important features of tugs. In fact maybe the most important part of this thesis is the towing analysis after casualties. We present the nautical zones of the world with the greatest number of casualties-towings as well as we calculate the possibility of a casualty-towing for every type of ship and casualty. In the last part of this thesis we try to estimate the average total towing cost for two types of ships based on their demands for break horsepower. According to our results in most of the cases we use tugs with greater horsepower than that needed and also the world fleet of tugs has a statistical important growth over thepast 4 years, even larger than that of the world's fleet of ships. Finally when comparing the total towing costs for each type of ship we notice a greater average horsepower demand for Bulk Carriers than that of Tankers