HEAL DSpace

Ανάλυση και σχεδιασμός συστήματος ανάρτησης τύπου Formula SAE και ανάπτυξη μοντέλου δυναμικής οχήματος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σπέντζας, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Τσινιάς, Βασίλειος Χ. el
dc.contributor.author Tsinias, Vasileios Ch. en
dc.date.accessioned 2010-10-01T07:12:18Z
dc.date.available 2010-10-01T07:12:18Z
dc.date.copyright 2010-07-21
dc.date.issued 2010-10-01T07:12:18Z
dc.date.submitted 2010-07-21
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3559
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5485
dc.description 92 σ. el
dc.description.abstract Στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται μία αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας που ακολουθείται κατά το σχεδιασμό ενός συστήματος ανάρτησης για ένα όχημα τύπου Formula SAE. Αρχικά, αναλύονται ορισμένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά των ελαστικών αυτού του τύπου, καθώς αποτελούν τη «βάση» όλου του υπόλοιπου συστήματος. Στη συνέχεια, καθορίζεται η κινηματική συμπεριφορά του συνόλου, βάσει ορισμένων προδιαγραφών. Τέλος, γίνεται μια προκαταρκτική επιλογή σταθερών k και c για τα ελατήρια και τους αποσβεστήρες, αντίστοιχα, του οχήματος. Στο δεύτερο μέρος αναπτύσσεται ένα συνδυασμένο μοντέλο για το σύνολο ελαστικά-όχημα. Τα ελαστικά μοντελοποιούνται με τη χρήση πολυωνύμων και από ένα σύνολο μετρήσεων εξάγονται τελικά δύο συναρτήσεις, μία για τον εγκάρσιο και μία για τον διαμήκη άξονα του ελαστικού. Οι ανεξάρτητες μεταβλητές αυτών των συναρτήσεων είναι φυσικά μεγέθη, όπως το κατακόρυφο φορτίο του ελαστικού, η κλίση του, ο συντελεστής και η γωνία ολίσθησης. Εξαρτημένες μεταβλητές των συναρτήσεων είναι οι δυνάμεις που αναπτύσσουν τα ελαστικά, σε κάθε άξονα. Ακολουθεί η αξιολόγηση της μοντελοποίησης και η σύγκριση των αποτελεσμάτων των συναρτήσεων με τις πραγματικές μετρήσεις. Το όχημα μοντελοποιείται με ένα σύνολο εφτά διαφορικών εξισώσεων, πέντε εκ των οποίων περιγράφουν την κατακόρυφη κίνηση των τεσσάρων μη αναρτώμενων μαζών και της αναρτώμενης μάζας, η έκτη την περιστροφή της αναρτώμενης μάζας ως προς τον εγκάρσιο άξονα και η έβδομη την περιστροφή της αναρτώμενης μάζας ως προς τον διαμήκη άξονα περιστροφής. Με τα ελαστικά και το όχημα μοντελοποιημένα, αναπτύσσεται ένας αλγόριθμος ο οποίος υπολογίζει τις δυνάμεις των ελαστικών και επιλύει αριθμητικά τις εφτά διαφορικές εξισώσεις. Με τη χρήση αυτού του αλγορίθμου, είναι εφικτή η βελτιστοποίηση της απόκρισης του οχήματος. el
dc.description.abstract In the first section of this diploma thesis, it is described the procedure of the design of a Formula SAE suspension system. Some of the main characteristics of this type of tires are analyzed. The kinematics of the system are defined and a preliminary choice of values k and c is done for the springs and the dampers of the vehicle. A combined model for the tires and the vehicle is developed in the second section. The tires are modeled by polynomials from a sum of experimental data. This model consists of two functions, one for the longitudinal and on for the lateral axle of the tire. The independent variables of these functions are the tire's load, its inclination angle, its slip angle and its slip ratio. The depended variables are the forces that are developed by the tires in each axle. These functions are evaluated by comparing their results with the experimental data. The vehicle's model consists of seven differential equations, five for the vertical movement of the five masses (one sprung and four unsprung), one for the pitch and one for the roll of the sprung mass. Given the tires' and the vehicle's model, an algorithm is developed. The algorithm calculates the forces produced by the tires and solves the seven differential equations. en
dc.description.statementofresponsibility Βασίλειος Χ. Τσινιάς el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Δυναμική el
dc.subject Όχημα el
dc.subject Μοντελοποίηση el
dc.subject Ανάρτηση el
dc.subject Ελαστικά el
dc.subject Dynamics en
dc.subject Vehicle en
dc.subject Model en
dc.subject Suspension en
dc.subject Tires en
dc.subject Formula en
dc.subject SAE en
dc.title Ανάλυση και σχεδιασμός συστήματος ανάρτησης τύπου Formula SAE και ανάπτυξη μοντέλου δυναμικής οχήματος el
dc.title.alternative Analysis and design of a Formula SAE suspension system and development of a vehicle's dynamic model en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2010-07-21
dc.date.modified 2010-07-21
dc.contributor.advisorcommitteemember Διπλάρης, Στέφανος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.committeemember Σπέντζας, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Διπλάρης, Στέφανος el
dc.contributor.committeemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών & Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Οχημάτων el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2010-10-01
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2010-10-01


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής