Στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να προσεγγίσει ένα κατάλληλο κριτήριο για την εκτίμηση και μελέτη του ρίσκου στον τομέα των θαλασσίων μεταφορών, δίνοντας βαρύτητα στη γνώμη και το συμφέρον της κοινωνίας. Αν και πολλές μελέτες έχουν γίνει μέχρι τώρα, ο προσδιορισμός αποτελεσματικών κριτηρίων είναι ακόμα υπο έρευνα και υπάρχουν αρκετές δυσκολίες που πρέπει να ξεπεραστούν. Το πιο σημαντικό πρόβλημα που οι μελετητές συναντούν είναι το πως θα αποκτήσουν αξιόπιστα και μετρήσιμα δεδομένα από την κοινωνία ενώ παράλληλα προσπαθούν να δουν πως η ίδια αντιδρά σε ατυχήματα διαφορετικής κλίμακας. Επομένως το κυρίως πρόβλημα είναι ο προσδιορισμός του μέγιστου ρίσκου που η κοινωνία είναι διατεθειμένη να αναλλάβει. Στις θαλάσσιες μεταφορές το πρόβλημα του προσδιορισμού κριτηρίων αποδοχής ρίσκου είναι ακόμα πιο περίπλοκο, λόγω του γεγονότος οτι ένα και μοναδικό ατύχημα μπορεί να προκαλέσει συνέπειες διαφορετικών ειδών. Για παράδειγμα ανθρώπινες απώλειες αλλά και καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος μετά απο διαρροή πετρελαίου. Έτσι, η συγκεκριμένη διπλωματική επικεντρώνεται στη σύνδεση διαφορετικών συνεπειών σε ένα ενιαίο μέγεθος, το οποίο θα μας επιτρέψει την απευθείας και αξιόπιστη σύγκριση μεταξύ ατυχημάτων διαφορετικής κλίμακας και χαρακτηριστικών και ως εκ τουτου θα μας προσφέρει καλύτερη εικόνα για το ρίσκο που η κοινωνία αναλλαμβάνει και/ή είναι διατεθειμένη να αποδεχτεί. Έτσι, η δημιουργία μιας νέας βάσης για τη μελέτη του ρίσκου εισάγεται, η οποία είναι ικανή να ορίσει την ποσότητα του ρίσκου που ένα σύνολο ατόμων (π.χ. η κοινωνία) είναι διατεθειμένο να αποδεχτεί για ναυτικά ατυχήματα διαφόρων μεγεθών. Η εργασία καταλήγει με ενδιαφέροντα συμπεράσματα σχετικά με τα όσα αναλύσαμε παραπάνω.
Aim of this paper is to approach an appropriate criterion for assessing risk in the maritime transport industry, with respect to the view of the society. Although many studies have been done since now, the development of effective criteria is still under discussion as there are many difficulties to overtake. A major problem that researchers face is how to derive credible and exploitable data from and for the society, while trying to understand how it reacts to accidents of different scale; therefore the set problem is the maximum risk that the society can accept. In shipping industry the problem of assessing risk acceptance criteria is even more complicated, due to the fact that a single accident can produce consequences of different types; for example both human loses and oil spillage can be recorded. In effect, this thesis focuses on the integration of different consequences of a single accident into one measure, which will allow the direct and exploitable comparison of accidents of different scales and characteristics and therefore draw a clearer picture of the risks that the society takes and/or is willing to accept. Hence the set up of a new framework for risk assessment is introduced that is able to project the amount of risk that a group of people (i.e. the society) can accept for marine accidents of different sizes. The thesis concludes with interesting insights from the abovementioned tasks.