HEAL DSpace

Διερεύνηση της αξίας αποφυγής μιας απώλειας ζωής από τροχαίο ατύχημα με τη μέθοδο της Δεδηλωμένης Προτίμησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Αντωνίου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Βανακλιώτη, Χαραλαμπία Ε. el
dc.contributor.author Vanaklioti, Haralampia E. en
dc.contributor.author Βεντούρας, Ιωάννης Α. el
dc.contributor.author Ventouras, Ioannis A. en
dc.date.accessioned 2011-01-27T07:58:33Z
dc.date.available 2011-01-27T07:58:33Z
dc.date.copyright 2010-11-19
dc.date.issued 2011-01-27T07:58:33Z
dc.date.submitted 2010-11-19
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/3714
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6058
dc.description 321 σ. el
dc.description.abstract Στην παρούσα διπλωματκή εργασία διερευνάται η αξία αποφυγής μίας απώλειας ζωής από τροχαίο ατύχημα. Πιο συγκεκριμένα επιχειρείται ο υπολογισμός της Πρόθεσης Πληρωμής των ατόμων για τα οφέλη που απορρέουν από την υιοθέτηση πολιτικών προς την κατεύθυνση μείωσης των θανατηφόρων οδικών ατυχημάτων, με την εφαρμογή της μεθόδου της Δεδηλωμένης Προτίμησης, καθώς και μία σύγκριση της Πρόθεσης Πληρωμής των ατόμων όταν αυτά καλούνται να αξιολογήσουν καταστάσεις διαφορετικού χαρακτήρα (αστικές-υπεραστικές μετακινήσεις). Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την ταυτόχρονη παράθεση δύο υποθετικών πλαισίων επιλογής, ενός που αφορά στις αστικές μετακινήσεις και ενός που αφορά στις υπεραστικές μετακινήσεις, σε καθένα από τα οποία περιγράφεται μία υποθετική κατάσταση την οποία οι ερωτώμενοι καλούνται να αξιολογήσουν και να δηλώσουν την προτίμησή τους, σταθμίζοντας κάθε φορά τα χαρακτηριστικά του κόστους διαδρομής, του χρόνου διαδρομής και τις απώλειες ζωής ετησίως. Τα μοντέλα ανάλυσης που χρησιμοποιούνται είναι το Δυαδικό μοντέλο Logit, το Διατεταγμένο μοντέλο Logit και το μοντέλο Mixed Logit, μέσα από τα οποία επιχειρείται ο προσδιορισμός των χαρακτηριστικών εκείνων που ενδέχεται να μεταβάλουν τις προτιμήσεις των ατόμων του δείγματος στα υποθετικά σενάρια της έρευνας, και κατ’ επέκταση της Προθυμίας Πληρωμής τους για μία βελτίωση της υφιστάμενης οδικής πραγματικότητας. Από την εκίμηση και των τριών μοντέλων ανάλυσης προέκυψε πως η αξία αποφυγής μιας απώλειας ζωής από τροχαίο ατύχημα είναι μεγαλύτερη για υπεραστικές διαδρομές σε σχέση με αστικές διαδρομές. el
dc.description.abstract The aim of this thesis is to examine the value of avoiding the loss of life caused by car accidents. In more detail, the thesis examines the Willingness To Pay in order to benefit by the adaption of policies towards the reduction of fatal road accidents, through the application of the Stated Preference method. At the same time, this thesis compares the Willingness To Pay when people are called to evaluate different choice situation. This is achieved through the presentation of two hypothetical choice situations, one dealing with urban routes and the other with interurban routes. The interviewers are called to assess and choose an hypothetical situation presented to them, bearing in mind each time the cost and the time of the travel, as well as the loss of life on annual basis. For determining the characteristics of those who are most likely to alter their preferences regarding their Willingness To Pay for an improvement of the given road reality, three statistical models are used: Binary Logit, Ordered Logit and Mixed Logit. According to the analysis of these statistical models the value of avoiding a loss of life caused by car accident, turns out to be higher for interurban routes compared to urban. en
dc.description.statementofresponsibility Χαραλαμπία Ε. Βανακλιώτη el
dc.description.statementofresponsibility Iωάννης Α. Βεντούρας el
dc.format.extent 175 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Πρόθεση Πληρωμής el
dc.subject Μέθοδος Δεδηλωμένης Προτίμησης el
dc.subject Δυαδικό μοντέλο Logit el
dc.subject Διατεταγμένο μοντέλο Logit el
dc.subject Μοντέλο Mixed Logit el
dc.subject Αξία απώλειας ζωής el
dc.subject Willingness to Pay en
dc.subject Stated Preference method en
dc.subject Binary Logit en
dc.subject Ordered Logit en
dc.subject Mixed Logit en
dc.subject Cost-Benefit Analysis en
dc.subject Value of loss of life en
dc.title Διερεύνηση της αξίας αποφυγής μιας απώλειας ζωής από τροχαίο ατύχημα με τη μέθοδο της Δεδηλωμένης Προτίμησης el
dc.title.alternative The value of avoiding the loss of life caused by car accident using the Stated Preference method en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2010-10-29
dc.date.modified 2010-11-19
dc.contributor.advisorcommitteemember Βλαστός, Αθανάσιος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Ψαριανός, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Αντωνίου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Βλαστός, Αθανάσιος el
dc.contributor.committeemember Ψαριανός, Βασίλειος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής & Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2011-01-27
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2011-01-27


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής