Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής αποτελεί η διερεύνηση των επιπτώσεων των πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων στην κυκλοφορία μέσω προσομοίωσης. Πιο συγκεκριμένα, αρχικά επιλέχτηκε μία πινακίδα μεταβλητών μηνυμάτων και αφού αναλύθηκαν τα έκτακτα μηνύματα που προβλήθηκαν από αυτή επιλέχτηκαν τα συμβάντα τα οποία θα προσομοιώνονταν. Η πινακίδα μεταβλητών μηνυμάτων που που επιλέχθηκε βρίσκεται στη λεωφόρο Μεσογείων και αντίστοιχα σχεδιάστηκε στο πρόγραμμα προσομοίωσης κυκλοφορίας VISSIM, τμήμα του οδικού δικτύου των Αθηνών που περιλαμβάνει τη λεωφόρο Μεσογείων, τη λεωφόρο Κηφισίας, τη λεωφόρο Κατεχάκη και ορισμένες οδούς των περιοχών του Κάτω Χαλανδρίου και του Νέου Ψυχικού και έγινε καταμερισμός φόρτων στο δίκτυο βάσει δοσμένων στοιχείων από το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας της Αθήνας. Στη συνέχεια, ορίστηκαν εναλλακτικές διαδρομές που είναι πιθανό να ακολουθήσουν οι οδηγοί σε περίπτωση έκτακτου συμβάντος και τοποθετήθηκαν τα αντίστοιχα σημεία απόφασης για διαδρομή στο πρόγραμμα προσομοίωσης. Πραγματοποιήθηκαν προσομοιώσεις για τη λειτουργία του δικτύου υπό κανονικές συνθήκες, για την περίπτωση συμβάντος για το οποίο οι οδηγοί δεν έλαβαν πληροφόρηση, και για σενάρια για τα οποία οι οδηγοί είχαν πληροφόρηση από την πινακίδα μεταβλητών μηνυμάτων και ακολούθησαν πιθανές εναλλακτικές διαδρομές. Παρατηρήθηκε ότι η πληροφόρηση που παρέχεται στους οδηγούς και οι αλλαγές διαδρομών που πραγματοποιούν βοηθούν στη γρηγορότερη επαναφορά της λεωφόρου Μεσογείων με μικρότερες επιπτώσεις στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Ταυτόχρονα, ο περιορισμένος αριθμός των εναλλακτικών διαδρομών προκαλούσε συμφόρηση σε υπερβολικό βαθμό σε σημεία των υπαρχόντων εναλλακτικών διαδρομών. Επίσης παρατηρήθηκαν αδυναμίες του προγράμματος προσομοίωσης σε οδικά τμήματα με μικρό μήκος και πολλές εμπλεκόμενες κινήσεις.
The aim of this thesis is to study the impact of variable message signs on traffic through simulation. First, the variable message sign was selected for investigation and all incidents transmitted were analysed; following specific procedures events were finally selected to be simulated using a traffic simulation program. From the analysis performed, the variable message sign located on Mesogion avenue was selected for investigation and part of the road network in Athens including Mesogion avenue, Kifisias avenue, Katehaki avenue and certain roads in the areas of the municipalities of Chalandri and Psychiko was designed with the traffic simulation program VISSIM,. Volumes extracted from data provided by the Athens traffic management centre were inserted into the appropriate network links. In addition, the potential alternative routes to be followed by drivers in the case of an incident were set up, and their respective decision points for each route were defined in the simulation program. Simulations were made for the operation of the network under normal circumstances, under the occurrence of an incident for which the drivers had not received any information, and scenarios for which drivers were informed of the incident through the variable message sign and as a consequence followed various alternative routes. It was observed that the information provided to drivers and the subsequent route changes resulted in smaller times to reach network equilibrium especially concerning the Mesogion avenue At the same time, the limited number of alternative routes had caused conjestion on locations of the existing alternative routes. Also certain weaknesses of the simulation program were observed on road sections with short length and many merging movements.
Key-