Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί την δημιουργία και ανάλυση Μητρώου
Οδών αστικής περιοχής με στόχο την καλύτερη διαχείριση του δημοσίου χώρου.
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στις επιστήμες της πολεοδομίας και της χωροταξίας
και μας εισάγει στην ευρύτερη έννοια και χρησιμότητα του Μητρώου Οδών και του
περιγραφικού και χωρικού πληροφοριακού περιβάλλοντος μέσα στο οποίο μπορεί να
λειτουργήσει και να ενταχθεί.
Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύεται το περιεχόμενο και η λογική συλλογής στοιχείων του
Μητρώου Οδών για την οργάνωση και ανάπτυξη του αστικού χώρου. Γίνεται επίσης
αναφορά στα ιστορικά, πολεοδομικά και χωροταξικά χαρακτηριστικά της περιοχής του
Δήμου Ζωγράφου καθώς και οριοθετείται η περιοχή μελέτης και εφαρμογής του Μητρώου
Οδών.
Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η διαδικασία περιγραφής και καταγραφής των
δεδομένων του Μητρώου Οδών. Αναλύονται στοιχεία και πληροφορίες που προέκυψαν
τόσο από την ποσοτική όσο και από την ποιοτική εξέταση του φυσικού και δομημένου
περιβάλλοντος.
Στο τέταρτο κεφάλαιο αρχικά παρουσιάζονται οι διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα
που προέκυψαν από την συσχέτιση των καταγεγραμμένων στοιχείων της περιοχής και
στην πορεία ακολουθεί συγκεκριμένο παράδειγμα εφαρμογής του Μητρώου Οδών για
εστιασμένες παρεμβάσεις στο αστικό πράσινο στους κοινόχρηστους χώρους κίνησης και
συγκέντρωσης.
Το πέμπτο κεφάλαιο είναι ο επίλογος της εργασίας, όπου επισημαίνεται η ανάγκη
υλοποίησης αυτής της ενιαίας ηλεκτρονικής βάσης, του Μητρώου Οδών, για την καλύτερη
διακυβέρνηση και βιωσιμότερη ανάπτυξη του αστικού χώρου.
This thesis attempts to create and analyze Registry Roads urban area in order to better
management of public space.
The first chapter refers to the sciences urban and regional planning, and introduces us
to the wider meaning and usefulness of the Register of Roads and of descriptive and spatial
information environment within which it can operate and integrate.
The second section analyzes the content and the logic of data collection of the Register
of Roads for the organization and development of urban space. Reference is also made to
the historical, urban and land use characteristics of the municipality of Zografou and
delineated the study and registry application Roads area.
The third chapter presents the description process and recording of data of Registry
Roads. Analysis of the data and information obtained from both quantitative and
qualitative examination of the natural and built environment.
The fourth chapter presents the initial findings and the conclusions drawn from the
correlation of the recorded data of the area and the route follows the example of the
register Roads for focused interventions in urban green of public traffic and concentration
spaces.
The fifth chapter is the conclusion of the work, in which he points out the need for the
implementation of this single electronic database, the Registry Roads, for better
governance and sustainable development of urban space.