Η αλματώδης ανάπτυξη της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών έχει επηρεάσει σημαντικά το χώρο της Εκπαίδευσης, δίνοντας μία νέα διάσταση στην έννοια της μάθησης. Παράλληλα, η Ιατρική επιστήμη αποτελεί ένα κλάδο που αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς συνεπικουρούμενη από την τεχνολογία. Επομένως γεννάται η ανάγκη ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών στην Ιατρική εκπαιδευτική διαδικασία και της υιοθέτησης νέων εκπαιδευτικών μοντέλων που εκμεταλλεύονται την εξάπλωση των προσωπικών υπολογιστών, των Τεχνολογιών του Διαδικτύου και του Παγκοσμίου Ιστού.
Η μέθοδος της ηλεκτρονικής μάθησης (E-Learning) και της τεχνολογικά Υποστηριζόμενης Μάθησης (Technology Enhanced Learning) προσφέρει τη δυνατότητα πρόσβασης στη γνώση και την εξειδίκευση με άμεσο, έγκαιρο και ευέλικτο τρόπο, με αποτέλεσμα να γίνεται ολοένα επιτακτικότερη και αναγκαία ως εκπαιδευτικό εργαλείο στον ακαδημαϊκό χώρο, γενικότερα και στον ιατρικό τομέα, ειδικότερα. Στο πλαίσιο της γεφύρωσης της τεχνολογικής εξέλιξης και της εκπαιδευτικής δραστηριότητας έχει σχεδιαστεί και αξιοποιείται τα τελευταία χρόνια μια πληθώρα τεχνολογιών και εργαλείων λογισμικού επικεντρωμένων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το Moodle και τα συστήματα διαχείρισης μάθησης (Learning Management Systems) συγκεντρώνουν όλα τα χαρακτηριστικά, τα οποία μπορούν να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις ενός εκπαιδευτικού οργανισμού, αποτελώντας ένα πλήρες εργαλείο για την καθοδήγηση της κατάκτησης της γνώσης, της δια βίου εκπαίδευσης και της εξειδίκευσης του ανθρώπινου δυναμικού του. Βάσει των παραπάνω κριτηρίων, επιλέχθηκε το προκείμενο σύστημα λογισμικού ηλεκτρονικής μάθησης και εξετάζεται ειδικά στην παρούσα εργασία στην υλοποίηση ενός ιστοχώρου ηλεκτρονικής εκπαίδευσης για το μάθημα της Ιατρικής Απεικόνισης, που εντάσσεται στο πρόγραμμα σπουδών της ροής Βιοϊατρικής της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Ε.Μ.Π.
Η παρούσα εργασία αποτελεί ένα πρότυπο τόσο του πώς οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας μπορούν να ωφελήσουν την Ιατρική εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και του πως μια πλατφόρμα λογισμικού όπως το Moodle μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο αρωγό της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης.
The rapid development of Information and Communication Technology has significantly influenced the field of Education, giving a new dimension to the concept of learning. At the same time, medical science is a field that is developing quickly with the assistance of technology. Thus, raises the need to integrate new technologies in medical education process and to adopt new educational models that take advantage of the proliferation of personal computers, Internet technology and the World Wide Web.
The method of e-Learning and Technology Enhanced Learning offers the ability to access knowledge and expertise with direct, timely and flexible manner, so that becomes increasingly necessary as an educational tool in the academic space in general and in the medical field in particular. In the context of bridging the technological development with the learning activity, has been designed and utilized in recent years, a multitude of technologies and software tools dedicated to the educational process.
The Moodle and other learning management systems (LMS) include all the necessary features that can meet the requirements of an educational organization, providing a complete tool for guiding the knowledge-based training and the lifelong education of its students and staff. This e-learning software system, which is chosen based on the above criteria, is examined thoroughly in this study and it is used in the implementation of an e-learning website for the lesson of Medical Imaging and Digital Image Processing (course of the biomedical division of Electrical & Computer Engineering School).
Thus the scope of this thesis is to be a successful example of how the process of Medical education can benefit from the use of information and communication technology and of how a software platform like moodle can be a valuable contributor to academic education.