Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης μια νέα τεχνική συγκόλλησης η οποία έχει αρχίσει το τελευταίο χρονικό διάστημα να εφαρμόζεται στην ναυπηγική, γνωστή ως υβριδική συγκόλληση laser – τόξου (Hybrid Laser Arc Welding) και συνδυάζει τη συγκόλληση laser με τη συγκόλληση GMAW (Gas Metal Arc Welding). Η συγκόλληση Laser και η συγκόλληση GMAW είναι από παλιά καθιερωμένες στην τεχνολογία συγκόλλησης ενώ και οι δύο τεχνικές έχουν μεγάλο εύρος εφαρμογής στον χώρο των κατασκευών. Η συγκόλληση laser παρέχει μικρή δυνατότητα συγκόλλησης μεγάλων διάκενων λόγω της μικρής διαμέτρου εστίασης, επιτυγχάνει όμως μεγάλες ταχύτητες συγκόλλησης. Από την άλλη πλευρά η συγκόλληση GMAW προσδίδει μικρότερη ενέργεια ανά μονάδα μήκους αλλά έχει μεγαλύτερη διάμετρο εστίασης γεγονός που αυξάνει τη δυνατότητα συγκόλλησης μεγάλων διάκενων. Με το συνδυασμό των δύο αυτών τεχνικών σε μια ενιαία διαδικασία, την υβριδική συγκόλληση laser –τόξου, δημιουργούνται νέες δυνατότητες.
This thesis is the study of a new welding technique which has lately been applied to shipbuilding and is known as hybrid welding laser - arc (Hybrid Laser Arc Welding). This technique combines laser welding with GMAW (Gas Metal Arc Welding). Laser welding and GMAW have long been established in welding technology and both techniques have a wide range of applications in the field of ship construction. Laser welding provides small weldability of large gaps due to the small focus diameter, however, higher welding speeds are achieved. On the other hand, GMAW provides less energy per unit length and has a larger focus diameter which increases the possibility of welding large gaps. By combining these two techniques in a single process, the Hybrid Laser-Arc welding, new technical possibilities arise.