Αντικείμενο της παρούσας μελέτης, που έγινε στα πλαίσια της εκπόνησης διπλωματικής εργασίας, αποτελεί η μελέτη ευχρηστίας του ιστότοπου της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ). Η σελίδα της ΕΜΥ παρέχει ένα μεγάλο εύρος πολύτιμων πληροφοριών για τον καιρό και το κλίμα, στις Κρατικές Υπηρεσίες, στις συγκοινωνίες, στη γεωργία, στην ναυτιλία, στην αεροναυτιλία και στον αθλητισμό. Ωστόσο ο ιστότοπος, που αναπτύχθηκε το 2003, έχει πλέον παρωχημένο σχεδιασμό που αδυνατεί να αναδείξει πλήρως τις ολοένα και αυξανόμενες πληροφορίες. Έτσι κρίθηκε αναγκαίος ο ανασχεδιασμός του ιστότοπου για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του σε εθνικό επίπεδο.
Η ανάλυση που θα οδηγήσει στον ανασχεδιασμό χωρίστηκε σε 5 επίπεδα.
Σε πρώτο επίπεδο έγινε μελέτη του ανταγωνισμού. Αναζητήθηκαν οι δημοφιλέστεροι μετεωρολογικοί ιστότοποι της Ελλάδας μέσα από εργαλεία μέτρησης επισκεψιμότητας. Στη συνέχεια κάθε ένας από αυτούς τους ιστότοπους αναλύθηκε ως προς το περιεχόμενο του, την ευχρηστία της αρχικής σελίδας και την επισκεψιμότητα του. Τελικά, οι διαπιστώσεις αυτής της ανάλυσης συγκεντρώθηκαν για την διεξαγωγή συμπερασμάτων.
Σε δεύτερο επίπεδο έγινε ανάλυση εις βάθος του ιστότοπου της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας. Στόχος της ανάλυσης ήταν ο σχολιασμός της ευχρηστίας των επιμέρους σελίδων της και η καταγραφή όλων των πληροφοριών που διαθέτει.
Σε τρίτο επίπεδο πραγματοποιήθηκαν προσωπικές συνεντεύξεις για την κατανόηση των απαιτήσεων του κοινού. Συζητήθηκε η σχέση των συνεντευξιαζόμενων με τον καιρό, ο τρόπος ενημέρωσης τους και οι προτιμήσεις τους.
Σε τέταρτο επίπεδο διεξάχθηκε πείραμα για την ανακατανομή της πληροφορίας στον ιστότοπο. Όλη η πληροφορία του μετεωρολογικού ιστότοπου της ΕΜΥ παρουσιάστηκε στους χρήστες και ζητήθηκε από αυτούς να την ομαδοποιήσουν ονομάζοντας την κάθε ομάδα. Έτσι δημιουργήθηκε μια πρώτη μορφή του βελτιωμένου χάρτη ιστότοπου.
Στο τελευταίο επίπεδο, ύστερα από την μελέτη των παραπάνω αναλύσεων, εκδόθηκαν σχεδιαστικές οδηγίες και κατευθύνσεις, δημιουργήθηκε καινούργιος χάρτης ιστότοπου και σχεδιάστηκε ένα υπόδειγμα ανασχεδιασμού του ιστότοπου. Ωστόσο δεν αποκλείεται η ύπαρξη εναλλακτικών ανασχεδιασμών βασισμένων στις σχεδιαστικές οδηγίες που προτάθηκαν.
The subject of the present thesis is the usability evaluation and redesign of the Hellenic National Meteorological Service’s website. The website of the Hellenic National Meteorological Service (HNMS) provides a wide range of valuable information about the weather and the climate to the National Services, public transport, agriculture, marine and air navigation. However the website, which was developed in 2003, has an outdated design that fails to fully highlight the ever increasing meteorological information. Thus, it became apparent that a redesign of the website was needed for strengthening the competitiveness at a national level.
The analysis which will eventually lead to the redesign of the website was divided in five sections.
The first section is the study of the competition. The seven most popular Greek meteorological websites were chosen using tools of website traffic measurement. Then , each of these websites was analyzed on its content, its homepage usability and the traffic it attracts. At the end, the results of this analysis were collected to draw conclusions.
The second section of the study is the in-depth analysis of the HNMS website. The goal of this analysis was the study of the usability of the individual pages of the websites and the record of all the information available.
In the third section of the study, personal interviews with potential users took place for the understanding of the requirements of the public. The topics discussed included the relationship between the people and the weather and their preferred way to access meteorological information.
The forth section of the study consists of a special technic called Card Sorting, goal of which is the redistribution of the information of the website. All the information was gathered and presented to the participant of the study who was asked to cluster them and name each one. Thus, a first improved site map of the HNMS website was created.
In the last section, design guidelines were created as well as a new sitemap for the website based on the combined results of the above analyses. A sketch of the re-designed website is proposed as a wireframe. However, alternative re-designs can be produced based on the specific guidelines above.