HEAL DSpace

Η αντίληψη της ακουστικής σε αίθουσες μελοδράματος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα el
dc.contributor.author Βελεσιώτης, Δημήτριος Β. el
dc.contributor.author Velesiotis, Dimitrios V. en
dc.date.accessioned 2014-05-16T09:17:14Z
dc.date.available 2014-05-16T09:17:14Z
dc.date.copyright 2014-01-29 -
dc.date.issued 2014-05-16
dc.date.submitted 2014-01-29 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/38520
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4242
dc.description 150 σ. el
dc.description.abstract Σε μία προσπάθεια να εξερευνηθούν οι αρχές σχεδιασμού αιθουσών μελοδράματος, πειράματα υποκειμενικής αξιολόγησης της ακουστικής έλαβαν χώρα, σε δύο αίθουσες ακρόασης μουσικής, στην Αθήνα. Ως δείγμα χρησιμοποιήθηκαν ακροατές όπερας ενώ διπολικές κλίμακες που είχαν προκύψει πειραματικά σε παλαιότερη έρευνα αξιοποιήθηκαν για την εκτίμηση της ακουστικής. Η ανάλυση κατά παράγοντες των δεδομένων που προέκυψαν μας έδωσε τέσσερις ανεξάρτητους παράγοντες, συγκεκριμένα: ΔΥΝΑΜΗ («δυναμικός», «ισχυρός»), ΤΟΝΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ («ευχάριστος», «ζεστός»), ΕΥΡΥΤΗΤΑ / ΟΓΚΟΣ («ευρύς», «πλούσιος», «με όγκο») και ΕΓΓΥΤΗΤΑ / ΕΥΚΡΙΝΕΙΑ («εγγύς», «ευκρινής», «καθαρός»). Τα αποτελέσματα αυτά, επιβεβαιώνουν ευρήματα παλαιοτέρων ερευνών για ζωντανές και ηχογραφημένες παραστάσεις μελοδράματος, καθώς επίσης και κλασσικής-συμφωνικής μουσικής. Μέσω των παρόντων ευρημάτων σκιαγραφούνται κάποιοι από τους τρόπους περιγραφής της ακουστικής εμπειρίας, κατά τη διάρκεια ζωντανών παραστάσεων, από ακροατές όπερας. el
dc.description.abstract Subjective acoustic evaluation experiments were carried out during live opera events, in Athens. Ordinary opera goers were used as assessors, and bipolar semantic rating scales, previously justified experimentally, were employed. Factor analysis of the raw scale judgments produced four independent factors, namely STRENGTH («dynamic», «mighty»), TONAL QUALITY («pleasant», «warm»), WIDTH / VOLUME («wide», «rich», «voluminous») and PROXIMITY / CLARITY («near», «distinct», «clear»). These results, confirm findings of earlier studies from live and recorded opera performances, as well as from symphonic music concerts. Present findings illuminate some of the ways, in which, ordinary opera goers describe their acoustic experience of listening to live opera. en
dc.description.statementofresponsibility Δημήτριος Β. Βελεσιώτης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Υποκειμενική Αξιολόγηση el
dc.subject Ακουστική el
dc.subject Αίθουσες el
dc.subject Μελόδραμα el
dc.subject Subjective Evaluation en
dc.subject Acoustics en
dc.subject Auditoria en
dc.subject Opera en
dc.title Η αντίληψη της ακουστικής σε αίθουσες μελοδράματος el
dc.title.alternative Subjective acoustic evaluation of opera auditoria en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2014-01-24 -
dc.date.modified 2014-01-29 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Τζουβαδάκης, Ιωάννης el
dc.contributor.advisorcommitteemember Βουγιούκας, Εμμανουήλ el
dc.contributor.committeemember Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα el
dc.contributor.committeemember Τζουβαδάκης Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Βουγιούκας Εμμανουήλ el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-05-16 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-05-16 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής