Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη για τον σχεδιασμό και την κατασκευή ποδηλατικής διαδρομής στον Δήμο Μεταμόρφωσης του Νομού Αττικής. Η μελέτη αυτή βασίστηκε στην αξιοποίηση γνώσεων και εμπειρίας προηγούμενων ανάλογων μελετών προσαρμοσμένων στα δεδομένα περιοχών του ελληνικού χώρου.
Αρχικά, κρίθηκε σκόπιμο να επισημανθεί και να αιτιολογηθεί η προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου ως εναλλακτικό μέσο μεταφοράς στις καθημερινές δραστηριότητες στα πλαίσια της προσπάθειας για διασφάλιση βιώσιμης κινητικότητας. Έπειτα, γίνεται αναφορά σε σχετικές μελέτες για τη δημιουργία ποδηλατικών δικτύων σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, αναδεικνύοντας παράλληλα την ελλιπή μέχρι τώρα λήψη και εφαρμογή μέτρων αλλά και την επιτακτικότητα να γίνουν ουσιαστικότερα βήματα προς την κατεύθυνση αυτή.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε κυκλοφοριακή και πολεοδομική ανάλυση της υπό μελέτη περιοχής. Με τον τρόπο αυτόν προσδιορίστηκαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δήμου, εντοπίστηκαν οι πόλοι έλξης καθώς και τα διατιθέμενα μέσα δημόσιας συγκοινωνίας και λήφθηκαν υπόψη στον σχεδιασμό της διαδρομής. Έπειτα, παρουσιάζεται αναλυτικά η πορεία του ποδηλατοδρόμου, οι θέσεις των χώρων στάθμευσης και οι διατομές των οδών που συμπεριλαμβάνονται σε αυτόν. Ακολούθως, περιγράφεται αναλυτικά ο τρόπος διαμόρφωσης των κυριότερων κόμβων αλλά και των υπολοίπων έπειτα από ομαδοποίησή τους. Επιπλέον, παρουσιάζεται μία προσεγγιστική εκτίμηση του κόστους κατασκευής της ποδηλατικής διαδρομής.
Τέλος, αναφέρονται τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν από την ολοκλήρωση αυτής της εργασίας.
The purpose of the present diploma thesis is to study for the design and construction of a cycling route in the municipality of Metamorphosis of Attica. The study was based on the exploitation of knowledge and experience of previous similar studies adapted to data regions of Greece.
Initially, it was considered appropriate to highlight and justify the promotion of cycling as alternative means of transport in daily activities in an effort to ensure sustainable mobility. Then, reference is made to relevant studies for creating cycle networks in various regions of Greece, while highlighting the luck until now to take and implement measures but also the urgency to become more substantial steps in this direction.
Thereafter, there was traffic and urban analysis of the study area. In this way, we identified the particular features of the municipality, the poles of attraction as well as the available public transportation and took them into account in route planning. Then we presented in detail the course of cycle path, the location of parking areas and road sections included in this. Afterwards, we described in detail the configuration mode of the main nodes and the other remaining nodes after their grouping. Additionally, we estimated approximately the construction cost of the cycling route.
Finally, we mentioned the conclusions which emerged from the completion of this work.