HEAL DSpace

Βέλτιστος σχεδιασμός κατατομών μετωπικών οδοντωτών τροχών κλειστής τροχιάς επαφών για ισοκατανομή του κινδύνου εμφάνισης εκκοιλάνσεων.

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.author Κωστάκης, Φίλιππος Φ. el
dc.contributor.author Kostakis, Filippos F. en
dc.date.accessioned 2014-05-26T07:59:23Z
dc.date.available 2014-05-26T07:59:23Z
dc.date.copyright 2014-01-31 -
dc.date.issued 2014-05-26
dc.date.submitted 2014-01-31 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/38579
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.5232
dc.description 56 σ. el
dc.description.abstract Οι οδοντωτοί τροχοί κατά τη λειτουργία τους υπόκεινται σε πολλούς μηχανισμούς φθοράς, που σταδιακά οδηγούν στην καταστροφή τους. Ένας από τους πλέον σημαντικούς μηχανισμούς είναι η ανάπτυξη εκκοιλάνσεων (pitting) στην εργαζόμενη πλευρά των οδοντωτών τροχών, που οφείλεται στην πίεση επιφανέιας που αναπτύσσεται μεταξύ των συνεργαζόμενων κατατομών. Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναλύεται ο μηχανισμός της ανάπτυξης εκκοιλάνσεων στους οδοντωτούς τροχούς και εντοπίζονται τα αίτια εμφάνισης του φαινομένου, οι παράγοντες που καθορίζουν το ρυθμό εξέλιξης του και ως αποτέλεσμα, προσδιορίζονται τρόποι περιορισμού του. Στην παρούσα εργασία υποδεικνύεται ότι ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος περιορισμού της εμφάνισης εκκοιλάνσεων είναι ο κατάλληλος σχεδιασμός κατατομών οδοντωτών τροχών καθώς ο βασικότερος παράγοντας που καθορίζει την εμφάνιση και την ανάπτυξη εκκοιλάνσεων είναι η ακτίνα καμπυλότητας των συνεργαζόμενων κατατομών. Στην πορεία καθορίζονται με ακρίβεια τα γεωμετρικά κριτήρια που πρέπει να πληρούν οι κατατομές των οδοντωτών τροχών και με τη χρήση ενός υβριδικού αλγορίθμου βελτιστοποίησης (συνδυασμός γενετικού και αιτιοκρατικού αλγορίθμου) σχεδιάζεται μια βέλτιστη τυπική πρώτη βαθμίδα επιβατικού αυτοκινήτου. Οι βέλτιστοι οδοντωτοί τροχοί που αναπτύχθηκαν υπερέχουν συγκρινόμενοι με τους οδοντωτούς τροχούς εξειλιγμένης, ημιτονοειδούς κανόνα και με τα S-gears ως προς την πίεση επιφανείας και την αντοχή σε κάμψη ποδός. el
dc.description.abstract During their life cycle, gears are subject to various wear and fatigue mechanisms, which eventually lead to their failure. One of the most important failure modes is surface fatigue and especially pitting. In this diploma thesis, the pitting mechanism is analyzed in depth in order to determine the factors which cause this phenomenon and contribute to its development. As a result of this analysis, methods to reduce pitting are proposed including redesign of the gear pair geometry. According to Hertz’s theory of elastic contact, the most critical factor which controls the initialization and the development of pitting is the curvature of the gear tooth profiles. The geometrical criteria that the profiles must meet (law of gearing, pitch compatibility, absence of interference) are mathematically described and implemented in a hybrid optimization algorithm (combination of a genetic algorithm and a gradient-based algorithm).An optimum solution corresponding to a typical one-stage speed reducer was reached and the performance of the optimized spur gear pair was found to surpass the performance of involute, sine-rack and S-gears of similar geometry in terms of both root strength and pitting resistance. en
dc.description.statementofresponsibility Φίλιππος Φ. Κωστάκης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Οδοντοντοί τροχοί el
dc.subject Γρανάζια el
dc.subject Εκκοιλάνσεις el
dc.subject Σχεδιασμός el
dc.subject Πίεση επιφανείας el
dc.subject Επιφανειακή πίεση el
dc.subject Κλειστή τροχιά επαφών el
dc.subject Ισοκατανομή el
dc.subject Gears en
dc.subject Iso-pitting en
dc.subject Isopitting en
dc.subject Pitting en
dc.subject Closed path of contact en
dc.subject Cpressure en
dc.subject Design en
dc.subject Distribution en
dc.title Βέλτιστος σχεδιασμός κατατομών μετωπικών οδοντωτών τροχών κλειστής τροχιάς επαφών για ισοκατανομή του κινδύνου εμφάνισης εκκοιλάνσεων. el
dc.title.alternative Optimum design of closed path of contact spur gear profiles for iso-pitting risk. en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2014-01-07 -
dc.date.modified 2014-01-31 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.advisorcommitteemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.committeemember Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Ρευστών Στοιχείων Μηχανών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-05-26 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-05-26 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής