Οι ελληνορθόδοξοι ναοί της νεωτέρας Ελλάδος είναι αναπαραγωγή των αυθεντικών βυζαντινών ναών αν και εμφανίζονται σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα από τα αρχέτυπά τους. Μπορούμε να πούμε οτι ο σωστός ακουστικός σχεδιασμός δεν υπάρχει στους ναούς της σύγχρονης περιόδου κάτι το οποίο γίνεται αντιληπτό από όλο το εκκλησίασμα. Παρόλα αυτά, υπάρχουν ελάχιστες μελέτες στη διεθνή βιβλιογραφία που έχουν διερευνήσει το θέμα σε αυτά τα είδη των ναών. Σε μια προσπάθεια να ερευνήσουμε τις αρχές για τον ακουστικό σχεδιασμό των ναών της σύγχρονης περιόδου, διεξήχθησαν πειράματα για τον προσδιορισμό της αντίληψης της ακουστικής κατά τη διάρκεια της βυζαντινής λειτουργίας στους ναούς χρησιμοποιώντας το απλό εκκλησίασμα ως ακροατές. Τα πειράματα έγιναν χρησιμοποιώντας την τεχνική της σημασιολογικής διαφορικής ανάλυσης καθώς και διπολικές κλίμακες καταγραφής της αντίληψης. Η ανάλυση κατά παράγοντες των πειραματικών δεδομένων παρήγαγε τρεις ανεξάρτητους παράγοντες της αντίληψης, δηλαδή ΔΥΝΑΜΗ (αδύναμος, άδειος, φτωχός), ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ (παράφωνος, ασαφής, ασταθής) και ΤΟΝΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ (ήρεμος, ζεστός, μελωδικός). Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν την πληθώρα των λέξεων τις οποίες το ευρύ κοινό, το εκκλησίασμα, χρησιμοποιεί για να περιγράψει την ακουστική των ναών κατά τη διάρκεια της βυζαντινής λειτουργίας. Περισσότερη έρευνα θα πρέπει να γίνει για τη συσχέτηση της αντίληψης της ακουστικής με τα φυσικά κριτήρια καθώς και τις αρχές σχεδιασμού για τους ναούς της νεωτέρας Ελληνικής περιόδου.
The Greek Orthodox temples of Modern Greece is a reproduction of the original Byzantine churches even though they are much larger than their archetypes. We can say that the correct acoustic design does not exist in the temples of modern period something which is perceived by the entire congregation. However, there are few studies in the literature that have investigated the issue in these types of churches. In an effort to investigate the principles for the acoustic design of the temples of modern period, experiments were conducted to determine the perception of sound during the Byzantine liturgy in temples using simple congregation as listeners. The experiments were performed using the technique of semantic differential analysis and recording bipolar scales of perception. The analysis factors in the experimental data produced three independent factors of perception, ie POWER (weak, empty, poor), PURITY (dissonant, fuzzy, unstable) and Tonal Quality (calm, warm, melodic). These results show the abundance of words which the general public, the congregation uses to describe the acoustics of a church during the Byzantine liturgy. More research should be done to causality perception of sound in the physical criteria and design principles for the temples feature of modern Greek period.