Abstract:
Είναι γνωστό ότι η Κύπρος και τα λιμάνια της βρίσκονται σε μια από τις πιο σημαντικές γεωγραφικές θέσεις στην ανατολική μεσόγειο. Το λιμάνι της Λεμεσού που είναι το κεντρικό λιμάνι του νησιού από το 1974 μέχρι σήμερα θα έπρεπε να αποτελεί πόλο έλξης για μεγάλες εταιρίες όπου θα έδιναν οικονομική ευμάρεια στο νησί αφού η ναυτιλία είναι νευραλγικός παράγοντας για την οικονομία του νησιού. Αυτό σε κάποιο βαθμό γίνετε σήμερα είναι όμως το βέλτιστο που θα μπορούσε να έχει η Λεμεσός; Νομίζω πώς όχι.
Σκοπός της εργασίας μου είναι μέσα από έρευνα να αναλύσει διεξοδικά την καινοτομία που έγινε το 2008 από το σύνδεσμο ναυτικών πρακτόρων Κύπρου δηλαδή την απομάκρυνση των κυβερνητικών λιμενεργάτες που πληρώνονταν με το βάρος και με κανονισμούς από το 1960, δίνοντας μια μείωση στο κόστος φορτοεκφόρτωσης της τάξης του 45-50%.
Ακόμα θα γίνει συγκριτική μελέτη με γειτονικά λιμάνια όσο άφορα τον εξοπλισμό τους αποθηκευτικούς χορούς αλλά και όλα τα κόστη(φορτοεκφόρτωσης ,αποθήκευσης, εφοδιασμού) από τη στιγμή που το πλοίο μπαίνει στο λιμάνι μέχρι την στιγμή που θα φύγει.
Έτσι ελπίζω να έχω μια καθαρή εικόνα ώστε να μπορώ να προτείνω μελλοντικά σχεδία που θα κάνουν το λιμάνι της Λεμεσού άκρως ανταγωνίσιμο στα επόμενα χρόνια φέρνοντας έσοδα στη Κύπρο που τόσο πολύ τα έχει ανάγκη αυτή τη στιγμή.