Η εργασία αυτή παρουσιάζει την εξέλιξη της ιστιοπλοϊκής τέχνης, μέσα από τη παράλληλη σχέση της με την παρόχθια υποστήριξή της, μια σχέση πάντα πολύ στενά συνδεδεμένη . Από την αρχαία Ελλάδα με την κατασκευή των νεώσοικων (κτήρια που φυλάσσονταν οι τριήρεις ) ευρήματα των οποίων βρίσκουμε σε πόλεις που είχαν ναυτική δύναμη, μέχρι σήμερα με τους ναυτικούς ομίλους, μέσα από τις ανάγκες των οποίων έχουν διευρυνθεί και οι κτιριολογικές απαιτήσεις .
Ένα μέρος της εργασίας αναφέρεται στην ιστορική εξέλιξη της ιστιοπλοΐας από τη γένεση της μέχρι τη σημερινή χρήση της, για αθλητισμό και αναψυχή. Παράλληλα παρουσιάζει την εξέλιξη των χερσαίων εγκαταστάσεων οι οποίες ποικίλουν ανάλογα με την εποχή, την χρήση αλλά και την οικονομική και πολιτιστική περίοδο που διανύει η κάθε κατασκευή.
Η εμφάνιση των πρώτων Ναυτικών club δημιουργήματα της μεγαλοαστικής τάξης, εξελίσσονται ραγδαία με τις σύγχρονες εγκαταστάσεις που στηρίζουν τους ολυμπιακούς αγώνες και δίνουν προβάδισμα στο άθλημα της ιστιοπλοΐας. Με την εξάπλωση του αθλήματος εμφανίζονται όλο και περισσότερες κατασκευές πιο ευέλικτες και πιο άρτιες για την υποστήριξή του.
Η παρουσίαση χαρακτηριστικών παραδειγμάτων ομίλων επηρεασμένων από διάφορα αρχιτεκτονικά ρεύματα, η σύγκριση ολυμπιακών ιστιοπλοϊκών κέντρων και ο διαφορετικός τρόπος εξέλιξή τους, δίνουν μία καθαρή εικόνα της σημερινής κατάστασης στο χώρο των κτηριακών εγκαταστάσεων για την στήριξη του ναυταθλητισμού.
Τέλος η προσπάθεια αξιολόγησης των παραδειγμάτων πάντα με γνώμονα την κοινωνικοπολιτική επιρροή των κατασκευών και των αναγκών του αθλήματος δίνουν τη δυνατότητα δημιουργίας ενός οργανογράμματος για την κατασκευή σύγχρονων ναυταθλητικών εγκαταστάσεων .
Όλα αυτά μέσα από μία ελλιπή βιβλιογραφία αλλά και μία πρωτότυπη προσπάθεια παρουσίασης της συνεύρεσης ενός αθλήματος που δραστηριοποιείτε στη θάλασσα και της ενδιαφέρουσας αρχιτεκτονικής έκφρασης που εμφανίζεται μέσα από τις ανάγκες του στη στεριανή υποστήριξή του.
This paper presents the development of the sailing art, through the parallel relationship with riparian support, a relationship always very closely connected. From ancient Greece to the construction of the ship sheds (buildings kept triremes) findings of which are in cities that had naval power today with seafarers groups, through whose needs have broadened and building requirements.
A part of this work refers to the historical evolution of sailing from the birth until the present use, for sport and recreation. At the same time shows the evolution of land plants which vary depending on the season, but the use and economic and cultural period spent each construction.
The appearance of the first yacht clubs was the creations of the bourgeoisie, rapidly evolving with modern facilities that support the Olympic Games and give precedence to the sport of sailing. With the expansion of the sport more and more structures are becoming more flexible and more robust for its support.
The presentation of typical examples of sailing clubs influenced by various architectural styles, the comparison of Olympic sailing centers and the different way of evolution, giving a clear picture of the current situation in the field of building facilities for the support of the sport.
Finally, the attempt to evaluate the examples always driven the sociopolitical influence of structures and needs of the sport allow the creation of an organizational structure for the construction of modern sailing facilities.
All this through a lack of bibliography and an attempt to approach a subject that the main activities of the sport are in the sea but there is an interesting architectural expression that occurs through the needs of the sport in the mainland support.