Η διπλωματική εργασία αναφέρεται σε παρεμβάσεις στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου με στόχο την αναβάθμιση και την ανάδειξη του τοπίου. Μέσω αυτών επιχειρείται ουσιαστικά η ανάκτηση της επαφής του κτιριακού όγκου με το τοπίο και στη συνέχεια, ο επαναπροσδιορισμός του φοιτητικού campus , προκειμένου να αποκτήσει ευρύτερο πολιτισμικό και δυναμικό ρόλο, προσφέροντας διαφορετικών ειδών ευκαιρίες στους φοιτητές, εκτός από τις ευκαιρίες μόρφωσης, ευκαιρίες αναψυχής, άθλησης και ευρύτερης ενημέρωσης.
Κατά την αναγνώριση, την καταγραφή και την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών και της υφιστάμενης κατάστασης της Πολυτεχνειούπολης εντοπίστηκε η αδυναμία που προαναφέρθηκε της αρμονικής "σύνδεσης- συσχέτισης" περιβάλλοντος και κτισμένου. Μία έκταση με ιδιαίτερο περιβαλλοντικό ενδιαφέρον στους πρόποδες του Υμηττού , με μεγάλες κλίσεις και ιδιαιτερότητες στις φυτεύσεις και στο ανάγλυφο, στο οποίο πέρα από τη διάθεση "τιθάσευσης" προκειμένου να λειτουργήσει το κτιριακό σύνολο, δεν διακρίνεται κανενός άλλου είδους πρόθεση για προστασία και αξιοποίηση.
Η ανάπλαση λοιπόν στοχεύει στην αποκατάσταση αυτού, βασιζόμενη σε επεμβάσεις που κατανέμονται σε δύο βασικούς άξονες που τέμνονται και έχουν συσταθεί με την πρόθεση να αποτελέσουν την ραχοκοκαλιά της Πολυτεχνειούπολης.
Ο πρώτος άξονας επιχειρεί να εμφανίσει και να "τραβήξει" την κεντρική πλατεία, τον πυρήνα δηλαδή της Πολυτεχνειούπολης στις εξόδους της, καθιστώντας με αυτόν τον τρόπο σαφέστερη τη διάρθρωση των σχολών και τις πορείες των επισκεπτών-σπουδαστών.
Ο δεύτερος άξονας, πρόκειται ουσιαστικά για έναν υδάτινο γραμμικό άξονα , ένα υδατόρευμα που θα αναδυθεί στην επιφάνεια με τεχνητό τρόπο (πρόκειται για υπόγεια νερά του Ιλισού), επιχειρώντας να συμβάλει στην ανάδειξη και ισχυροποίηση της ταυτότητας του τοπίου και στη δημιουργία νέων χωρικών διαμορφώσεων που θα δώσουν θέση σε δραστηριότητες που θα εμπλουτίσουν τη ζωή της φοιτητικής κοινότητας.
Στα πλαίσια της εργασίας δημιουργείται και ένα ευρύτερο στρατηγικό σχέδιο (master plan), το οποίο έχοντας ως βάση του τους άξονες που προαναφέραμε, δίνει σαφή κατεύθυνση σε θέματα που αφορούν την οργάνωση των φυτεύσεων και την κατανομή νέων δραστηριοτήτων πολιτισμικού χαρακτήρα καθ' όλη την έκταση της Πολυτεχνειούπολης. Στο πλαίσιο αυτού συστήνεται παράλληλα και ένας κατάλογος με προτάσεις ελαφριών κατασκευών( περίπτερο, αναψυκτήριο, στάση λεωφορείου και άλλα) που έχουν κοινή μορφολογική αφετηρία , σχηματικές μορφές που συναντώνται σε ρέματα( βράχια, κορμοί, κλαδιά) και έχουν ως στόχο να ενισχύσουν τη λογική ενός ενιαίου χαρακτήρα και να συνεισφέρουν στην εύρυθμη λειτουργία νέων δραστηριοτήτων της Πολυτεχνειούπολης.
Συνολικά, επομένως, οι μετασχηματισμοί που συντελούνται στο φοιτητικό campus , επιχειρούν να το μεταμορφώσουν σε πεδίο όχι μόνο μετάδοσης γνώσεων αλλά και σε δυναμικό χώρο πολύπλευρου χαρακτήρα ευκαιριών ( αναψυχής, άθλησης, πληροφόρησης, κοινωνικοποίησης) , ένα τόπο οικείο και προσιτό τόσο για τους σπουδαστές , όσο και για τους επισκέπτες και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, σε ένα πόλο που θα σέβεται το τοπίο και θα αναδεικνύεται μέσα από την αρμονική και δυναμική σχέση που διατηρεί με αυτό.
The project refers to interventions in the zografou campus aimed at upgrading and enhancement of the landscape. Through these essentially seeks the recovery of building volume's contact with the landscape and then the redefinition of the student campus, in order to gain wider cultural and dynamic role, offering different kinds of opportunities for students, in addition to the educational opportunities, recreational sports opportunities and general information.
The regeneration based on interventions that are divided into two basic axes that intersect and are set up with the intention to constitute the backbone of the University campus.
The first axis is attempting to display and to ' pull ' the central square, at the heart of Campus on the outputs, thereby making clearer the structure of schools and visitor paths-students.
The second axis, it is essentially a linear axis, an aquatic ydatoreyma will pop up to the surface with artificial way , attempting to contribute to the emergence and strengthening of the identity of the landscape and create new spatial configurations that will allow entry into activities that will enrich the lives of the student community.
In the context of work is created a wider strategic plan (master plan), which gives clear direction on issues relating to the organisation of plantings ,the allocation of new activities and the cultural character throughout the Campus. In this context also recommended a list of suggestions of light construction (bus station and others) that have a common morphological starting schematics forms found in streams (rocks, logs, twigs) .
Overall, therefore, the transformations that are taking place in the student campus, attempting to make a place accessible both for students and for visitors and residents of the region, in other words a pole which respects the landscape and it resonates through the harmonious and dynamic relationship that keeps up with it.