Η διαδικτυακή τηλεόραση έχει αναπτυχθεί τεχνολογικά και βρίσκεται σε πλήρη επιχειρηματική ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία. Παράλληλα τεχνολογίες διανομής πολυμεσικού περιεχομένου και κυρίως διαδικτυακού βίντεο παρέχονται στους χρήστες μέσω πολλαπλών αλγορίθμων, αρχιτεκτονικών σε πλατφόρμες διαδικτυακής τηλεόρασης. Όσο η τηλεόραση «μεταναστεύει» προς το διαδίκτυο, τόσο μεγαλύτερη είναι η ώθηση για την παροχή προηγμένων εξατομικευμένων υπηρεσιών στους χρήστες. Το ζητούμενο την σημερινή εποχή είναι η μετάδοση πολυμεσικού περιεχομένου σε οποιαδήποτε συσκευή, οποιαδήποτε στιγμή, οπουδήποτε. Αυτή η ανάγκη διαμορφώνει και το νέο οικοσύστημα της διαδικτυακής τηλεόρασης λαμβάνοντας υπόψη πλέον τις προτιμήσεις και την εξατομίκευση του χρήστη. Οδηγούμαστε στην τηλεόραση κοινωνικής δικτύωσης (Social TV) που ο χρήστης σαν μέλος μίας κοινωνικής ομάδας μπορεί να παρεμβαίνει και να διαμορφώνει την τηλεοπτική εμπειρία.
Η παρούσα διατριβή εξετάζει τους αλγορίθμους και τις αρχιτεκτονικές πρόσβασης και παροχής υπηρεσιών πολυμέσων σε περιβάλλοντα διαδικτυακής τηλεόρασης. Παρουσιάζει όλο το μοντέλο από την IPTV 1.0 στην IPTV 3.0, που αποτελεί και το νέο μοντέλο μετάδοσης πολυμεσικού περιεχομένου. Η εξατομίκευση της διαδικτυακής τηλεόρασης και η διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου ενημερωμένων τεχνολογικά και καταρτισμένων χρηστών χωρίς γεωγραφικά, κοινωνικά και οικονομικά όρια οδηγεί την νέα εμπειρία της τηλεόρασης. Εξετάζονται αλγόριθμοι μετάδοσης πολυμεσικού περιεχομένου σε αρχιτεκτονικές παροχής τριπλής υπηρεσίας αναλύοντας τα αποτελέσματα απόδοσης σε προσομοιωμένο περιβάλλον. Εξετάζει τα νέα πρότυπα στην λειτουργία και αξιοποίηση των συστημάτων δικτύων επικεντρωμένων στην πληροφορία για την διανομή πολυμεσικού περιεχομένου. Παράλληλα εξετάζεται το ζήτημα της ψηφιακής διαχείρισης των δικαιωμάτων που αποτελεί και προτείνεται με βάση το υφιστάμενο ρυθμιστικό κανονιστικό πλαίσιο, η θέσπιση ενός κατ΄αποκοπή τέλους για την κάλυψη των συλλογικών δικαιωμάτων.
Internet Protocol Television (IPTV) has been deployed commercially for close to 10 years now. That time has seen an avalanche of other, Internet Protocol (IP) based video services delivered to users through multiple algorithms, architectures in IPTV environments. As more and more TV content migrates to the Internet, “personal” video choices are becoming the norm, not the exception, for IPTV as well as Internet Video. What is important nowadays, is the transformations in how media are managed and delivered promise a world of personalized content and services delivered to any device, anytime, anywhere. This concept shapes the new ecosystem of IPTV. These transformative capabilities taken together enable Social TV, where the user as a member of a social community can exchange viewing habits, preferences etc. Simply the user can “control” and influence the TV experience.
This dissertation examines the algorithms and the architectures of delivering multimedia content in IPTV environments. It presents the whole concept from IPTV 1.0 to IPTV 3.0, which represents the new model of provisioning and delivering personalized multimedia content to user anywhere on any combination of devices. The personalization of IPTV and the moulding of a new model of well – informed users without any geographical, social and financial limits, leads the new TV experience. It examines algorithms for delivery of multimedia content on triple play networks and the testbed, the simulation network and the selected parameters for the collection of the results are presented. It examines the new models of delivery multimedia content based on Information Centric Networks. Also provides all the surrounding blocks in refer to Digital Rights Management, based on the existing European Regulatory Framework of Electronic Communication and recommends a flat rate fee in order to cover the issue of protection of the related rights.