Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση θεμάτων που σχετίζονται με την χωροθέτηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων εντός των λιμένων, καθώς επίσης και με την οργάνωση, την λειτουργία και την εκμετάλλευση των συναρτώμενων σιδηροδρομικών μεταφορών.
Συλλέχτηκαν στοιχεία από Ευρωπαϊκούς λιμένες και έγινε κατηγοριοποίηση των υφιστάμενων σιδ. εγκαταστάσεων σε 5 κατηγορίες: α) φορτοεκφόρτωση κάτω από τα σκέλη της γερανογέφυρας κρηπιδώματος β) σιδ. εγκατάσταση εντός του χώρου στοιβασίας γ) σιδ. εγκατάσταση στα όρια του λιμένα, δ) ανεξάρτητη σιδ. εγκατάσταση σε μικρή απόσταση και ε) ανεξάρτητη απομακρυσμένη σιδ. εγκατάσταση. Δημιουργήθηκε μια εφαρμογή σε περιβάλλον Google η οποία επιτρέπει τον εντοπισμό των ανωτέρω σιδηροδρομικών εγκαταστάσεων μέσω κριτηρίων αναζήτησης καθώς επίσης και ένα έμπειρο σύστημα για την επιλογή της κατάλληλης σιδηροδρομικής διάταξης με βάση κριτήρια που ορίστηκαν. Ένα βασικό συμπεράσματα της σχετικής ανάλυσης είναι ότι τα περισσότερα λιμάνια της Ευρώπης ανήκουν στις κατηγορίες {β} και {γ}.
The purpose of this thesis is to investigate issues related to the positioning of rail freight facilities in ports , as well as the organization , function and operation of rail -linked transportations.
There has been collected data from European ports and has been done a categorization of the existing railway facilities in 5 categories : a) connection under the legs of the gantry , b )railway connection next to storage space , c ) railway connection on the edge of the port , d ) independent connection adjacent to the port and e) independent remote railway connection. There has been created an application on Google environment which allows the identification of these rail facilities through search criteria as well as an expert system for the selection of the appropriate railway layout based on defined criteria. A key conclusion for the analysis is that most European ports in categories { b } and { c } .