Στην παρούσα διπλωματική εργασία γίνεται προσπάθεια να παρουσιαστούν εναλλακτικές προτάσεις κατασκευής ενός υποστέγου αεροσκαφών και συγκεκριμένα διαφορετικοί τρόποι κατασκευής των υποστυλωμάτων των πλαισίων του. Έχοντας επιλέξει τις βασικές διαστάσεις, ώστε το υπόστεγο να εξυπηρετεί συγκεκριμένους τύπους αεροσκαφών, παρουσιάζονται τέσσερις εναλλακτικές. Από αυτές οι δύο έχουν σχεδιαστεί με ολόσωμα υποστυλώματα και οι άλλες δύο με σύνθετα.
Για τον υπολογισμό των φορτίσεων αλλά και για την εκτέλεση των απαιτούμενων ελέγχων χρησιμοποιήθηκαν όσα ισχύουν σύμφωνα με τους Ευρωκώδικες αλλά και την εθνική νομοθεσία.
Η σχεδίαση και ανάλυση των φορέων πραγματοποιήθηκε σε υπολογιστικό περιβάλλον του λογισμικού INSTANT της εταιρείας Computer Control Systems S.A., με τη βοήθεια του οποίου παράχθηκε το σύνολο των απαιτούμενων αναφορών.
Με βάση τα αποτελέσματα που εξήχθησαν και τη σύγκρισή τους, προέκυψαν σημαντικά συμπεράσματα, που αφορούν στην οικονομία της κατασκευής και στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της συμπεριφορά της.
In the present diploma thesis an attempt is made to present alternative construction proposals of an aircraft hangar and more specifically different methods of constructing the columns of its frames. Having selected the essential dimensions to the hangar to accommodate specific aircraft types, four options are presented. The first two are designed with single member columnns and the other two with laced compression members.
For the calculation of the loads and to perform the required checks were used that apply in accordance with Eurocodes and national legislation.
The design and analysis of models held in computing environment software INSTANT of Computer Control Systems SA, with the help of which produced all required reports.
Based on the results obtained and their comparison, experienced significant findings relating to the economy of construction and the quality characteristics of its behavior.