Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εύρεση της βέλτιστης θέσης εγκατάστασης και της βέλτιστης ονομαστικής ισχύος μονάδων διεσπαρμένης παραγωγής σε ένα δίκτυο διανομής, με τεχνικά και με οικονομικά κριτήρια. Πιο συγκεκριμένα, μελετάται η συμβολή της βέλτιστης διαστασιολόγησης, κατά θέση και κατά μέγεθος, των μονάδων διεσπαρμένης παραγωγής στην ελαχιστοποίηση των απωλειών ενεργού ισχύος καθώς και στην ελαχιστοποίηση των μεταβολών της τάσης των ζυγών. Επίσης, μελετάται η εύρεση της βέλτιστης θέσης εγκατάστασης ενός αριθμού σταθμών ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε ένα δίκτυο διανομής, με τεχνικά κριτήρια. Ειδικότερα, μελετάται η βέλτιστη τοποθέτηση των σταθμών φόρτισης στο δίκτυο ώστε να επιτευχθεί η ελαχιστοποίηση των απωλειών ενεργού ισχύος καθώς και η ελαχιστοποίηση των μεταβολών της τάσης των ζυγών.Στα πλαίσια αυτής της εργασίας, τροποποιήθηκε κατάλληλα ένας υβριδικός αλγόριθμος(HPSO) που συνδυάζει στοιχεία από τον αλγόριθμο βελτιστοποίησης ατόμων σμήνους (Particle Swarm Optimization Algorithm) και ένα κανόνα χειρισμού των περιορισμών(The feasibility-based rule).
The aim of the present thesis is to find the optimal location and optimal capacity of distributed generation units in a distribution network, considering technical and financial criteria. More precisely, this thesis examines the contribution of optimal placement of distributed generation units in minimizing active power losses and bus voltage fluctuation. Also, this thesis is to find the optimal location of a specific number of electric vehicle charging stationss in order to achieve minimum active power losses and to minimize bus voltage fluctuation.
As part of this study, a suitable software was developed in MATLAB, solving these problems by implementing a hybrid algorithmthat combines elements from the Particle Swarm Optimization Technique and the feasibility-based rule.