Στη παρούσα διπλωματική εργασία λαμβάνει χώρα η μακροοικονομική μελέτη του οικονομικού κύκλου των πωλήσεων νέων και μεταχειρισμένων Ι.Χ. στην Αθήνα, καθώς και η εκτίμηση των βασικών προσδιοριστικών παραγόντων που επηρεάζουν τις διακυμάνσεις στις πωλήσεις Ι.Χ. Τα στοιχεία πωλήσεων Ι.Χ. της μελέτης αφορούν το χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου του 2000 έως το Δεκέμβριο του 2012. Η στατιστική μελέτη έγινε με τη χρήση του πακέτου STATA και μέσω κατάλληλων οικονομετρικών τεχνικών που παρουσιάζονται στην παρούσα διπλωματική εργασία. Οι μεταβλητές που ερμηνεύουν σε σημαντικό βαθμό, τον οικονομικό κύκλο στις πωλήσεις Ι.Χ. είναι το ΑΕΠ, η τιμή καυσίμων, η ανεργία, τα τέλη ταξινόμησης, τα δάνεια, τα τεκμήρια και η ελληνική οικονομική κρίση. Από τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής γίνεται κατανοητό ότι ο κύκλος των πωλήσεων την περίοδο της οικονομικής κρίσης τείνει να αποσταθεροποιείται αφού το πλάτος του μειώνεται σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την οικονομική κρίση και αλλάζει σε σημαντικό βαθμό η μορφή του.
This diploma Dissertation studies the business cycle in the sales of new and used cars in Athens and the assessment of factors affecting the fluctuations in sales. The data refer to the period from September 2000 to December 2012. In this work, we use the statistical package STATA and appropriate econometric techniques. Variables, related to a significant extent to the business cycle in car sales are: GDP, price of fuel, unemployment, taxes, loans, presumptions and the Greek economic crisis. The results of this research imply that the car-sales cycle tends to be destabilized since the amplitude during the crisis period is smaller than in the pre-crisis period and the magnitude of the cycle changes significantly.