Με γνώμονα τη γενικότερη τάση που επικρατεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με την χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, το πρότυπο ΕΝ 228 τροποποιήθηκε επιτρέποντας μεγαλύτερες περιεκτικότητες αιθανόλης στο μίγμα της βενζίνης – από 5% σε 10%. Η παρουσία, ωστόσο, της αιθανόλης στη βενζίνη επιδρά σημαντικά σε ορισμένες ιδιότητες της βενζίνης θέτοντας την εκτός των ισχυουσών προδιαγραφών. Για τον λόγο αυτό κρίνεται σημαντική η προσθήκη ενός ακόμα οξυγονούχου πρόσθετου όπως είναι το ΕΤΒΕ το οποίο είναι παράγωγο της αιθανόλης. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της επίδρασης των ιδιοτήτων των κλασμάτων βενζίνης υψηλού αριθμού οκτανίου (100 RON) κατά την ταυτόχρονη προσθήκη αιθανόλης και ΕΤΒΕ.
The continuously growing interest in the use of renewable fuels by the European Union resulted in revision of the EN 228 standard, expanding the maximum allowable ethanol content from 5% to 10% by volume. Ethanol itself affects significantly some properties of the fuel, so the presence of another of another additive in the mixture appears inevitable. The aim of the current thesis was to investigate the effects of adding ETBE to a high octane gasoline/ethanol mixture.