Στόχος της παρούσης διπλωματικής εργασίας είναι η συγκεντρωτική απεικόνιση και αναφορά των σύγχρονων συστημάτων αντιρρύπανσης των εμβολοφόρων κινητήρων. Τα δύο πρώτα κεφάλαια είναι εισαγωγικά και περιγράφουν τους ελεγχόμενους ρύπους καθώς και τις προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα είδη των καταλυτών και αναλύεται εκτενώς ο τριοδικός καταλύτης. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα φίλτρα αιθάλης, τα είδη και οι αρχές λειτουργίας των. Στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι μέθοδοι περιστολής των οξειδίων του αζώτου και συγκερκριμένα οι τεχνικές της ανακυκλοφορίας καυσαερίων, της εκλεκτικής καταλυτικής αναγωγής και των παγίδων ΝΟx.
The goal of this essay is to describe the emission control systems for piston engines, that are used nowadays. In the first two chapters are presented the characteristics of regulated emissions and the emission limits in European Union. In the third chapter are presented the different types of catalysts and especially the three-way catalyst (TWC). The fourth chapter consists a description of particulate filters. In the fifth chapter are described the NOx reduction technologies, such as exhaust gas recirculation (EGR). selective catalyst reduction (SCR) and NOx storage and reduction (NSR).