Οι κόμβοι αποτελούν τις κυκλοφοριακές επιφάνειες που είναι υπεύθυνες για την συγκέντρωση και διανομή των κυκλοφοριακών ρευμάτων. Ως εκ τούτου χαρακτηρίζονται από τη συσσώρευση της κυκλοφορίας με αποτέλεσμα η ασφάλεια στο περιβάλλον τους να αποτελεί ένα ιδιαίτερο σημαντικό ζήτημα. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της χρήσης επίγειου σαρωτή laser τόσο στην αποτύπωση οδικών κόμβων, όσο και στη μελέτη συγκεκριμένων προβλημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, όπως η επισκόπηση της επιφάνειας του οδοστρώματος και η μελέτη ορατότητας. Στα πλαίσια της διπλωματικής εργασίας έγινε επιλογή δύο κόμβων με διαφορετικά λειτουργικά χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα επιλέχθηκε ένας αστικός και ένας υπεραστικός οδικός κόμβος. Η χρήση επίγειου σαρωτή οδήγησε στη συλλογή τρισδιάστατης πληροφορίας με ταχύτητα και μεγάλη λεπτομέρεια. Με βάση τα δεδομένα που συλλέχτηκαν, δημιουργήθηκαν τα αντίστοιχα μοντέλα επιφάνειας. Στη συνέχεια, τα μοντέλα εισήχθησαν στο περιβάλλον του λογισμικού Autocad για την παραγωγή δισδιάστατων σχεδίων. Τα προβλήματα που αναλύθηκαν είναι οι φθορές των οδοστρωμάτων και η ορατότητα αναχώρησης από δευτερεύουσα οδό. Μέσω της παραγωγής μοντέλου επιφάνειας εντοπίστηκαν και επισημάνθηκαν με σαφήνεια όλες οι αλλοιώσεις στην επιφάνεια του οδοστρώματος. Παράλληλα, παρουσιάστηκε αναλυτικά με εικόνες και σχέδια η ορατότητα κατά την αναχώρηση από δευτερεύουσα οδό. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν πως ο αστικός κόμβος παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα σε σχέση με την ποιότητα του οδοστρώματος αλλά και την ορατότητα στο περιβάλλον του όσον αφορά στα επιβατικά οχήματα. Αντίθετα αποδείχθηκε ότι ο υπεραστικός κόμβος πληροί τις προϋποθέσεις οδικής ασφάλειας που μελετήθηκαν.
Road intersections are responsible for gathering and distributing traffic flows. The accumulation of traffic results in many safety issues that need to be studied. Most of these issues prior to their individual study require detailed mapping of the intersections. The main aim of this project thesis is to investigate the use of terrestrial laser scanning technology in intersection mapping. Along with the detailed mapping, certain problems that are linked with road safety will be studied, specifically, intersection sight distances and the ability to locate surface damages from the obtained 3D model. Two intersections with different operational characteristics were chosen; an urban and an interurban intersection. From the collected terrestrial laser scanner data ,the surface models were created which then were inputted in a design package such as autocad software for the production of 2D maps.The problems that were further studied from the created model were the deterioration of paving and the intersection sight distance from minor roads. All the damages on the road surface were detected and identified through the production of the surface models. Moreover, the intersection sight triangles from minor road were presented in detail, via images and maps. The results showed that the urban intersections has significant problems concerning the quality of the surface as well as the intersection sight distance regarding the passenger vehicles whereas the interurban intersection fulfills the safety conditions.