Στο πρώτο κεφάλαιο της διπλωματικής με τίτλο «σύγχρονος σχεδιασμός της μεταλλικής κατασκευής πλοίων bulk carrier», γίνεται προσπάθεια να εξοικειωθεί ο αναγνώστης με την έννοια της σχεδίασης της μεταλλικής του bulk carrier. Το δεύτερο κεφάλαιο αποτυπώνει τις βασικές αρχές που ακολουθούνται στο σχεδιασμό της μεταλλικής κατασκευής των χώρων φορτίου, ξεκινώντας από την περιγραφή της διαδικασίας, που είναι υποσύνολο της σπειροειδούς διαδικασίας κατά τη μελέτη του πλοίου.Το τρίτο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στον προσδιορισμό των φορτίων που επηρεάζουν την κατασκευή του πλοίου. Στο τέταρτο κεφάλαιο της διπλωματικής, γίνεται η παρουσίαση των υπολογισμών, σύμφωνα με τους κανονισμούς του Αμερικανικού Νηογνώμονα (ABS), για τη διαστασιολόγηση των στοιχείων που απαρτίζουν τη μεταλλική κατασκευή του bulk carrier, στην περιοχή της μέσης τομής. Το πέμπτο κεφάλαιο ασχολείται με την ανάλυση της αντοχής του πλοίου. Το έκτο κεφάλαιο επικεντρώνει στο συνολικό σχεδιασμό της μεταλλικής κατασκευής στην περιοχή των αμπαριών, όπως αυτή επηρεάζεται από τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και τις ανάγκες που παρουσιάζονται κατά την επιχειρησιακή λειτουργία του πλοίου. Τέλος, στο έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζονται όλα τα εναλλακτικά σχέδια της μορφής της μεταλλικής κατασκευής των bulk carrier που έχουν προταθεί τα περασμένα χρόνια, ενώ καταγράφονται και οι κυριότερες περιοχές καινοτομιών που μελετώνται και είναι υπό εξέταση η εφαρμογή τους στη λειτουργία του πλοίου.
In the first chapter of this thesis an effort is being made to familiarize the reader on the concept of the bulk carrier design. The second chapter outlines the design principles followed in the structural design of the cargo spaces of a bulk carrier, starting from the structural design process, that is part of the design spiral. The third chapter mentions the determination of loads affecting the hull structure.
In the fourth chapter, the calculations for the structural components in the midship section area of a bulk carrier are presented, whereas the fifth chapter of this study copes with the strength analysis of the hull structure.
The sixth chapter copes with the overall design of the hold area in a bulk carrier, seen from an operational point of view. Finally, the seventh chapter outlines the main alternative designs that have been implemented last decades in bulk carrier structural design, whereas the major areas of concern for the design of the future are also listed.