Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την μοντελοποίηση της ναυλαγοράς δεξαμενοπλοίων. Αρχικά, γίνεται μια ιστορική αναδρομή για την εξέλιξη και πορεία της αγοράς. Στη συνέχεια, αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο βασίστηκε η εργασία. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ναυλαγορές Charter και Liner, το φαινόμενο της προσφοράς και της ζήτησης μεταφορικής ικανότητας, αλλά και τον όρο ναυτιλιακός κύκλος. Προχωρώντας στο πρακτικό κομμάτι, μελετήθηκε η μέθοδος μοντελοποίησης System Dynamics με βάση την εργασία με τίτλο ‘’ Niver Lines : A System Dynamics Approach to Tanker Freight Modeling’’. Τέλος, κατασκευάστηκε ένα μοντέλο με τεχνητά νευρωνικά δίκτυα, που αποτελεί ένα πολύ δυνατό εργαλείο σήμερα, για την πρόβλεψη της εισροής νέων πλοίων στην αγορά, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η τιμή του ναύλου, οι τιμές νέων και μεταχειρισμένων πλοίων, αλλά και άλλοι οικονομικοί παράγοντες.
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την μοντελοποίηση της ναυλαγοράς δεξαμενοπλοίων. Αρχικά, γίνεται μια ιστορική αναδρομή για την εξέλιξη και πορεία της αγοράς. Στη συνέχεια, αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο βασίστηκε η εργασία. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ναυλαγορές Charter και Liner, το φαινόμενο της προσφοράς και της ζήτησης μεταφορικής ικανότητας, αλλά και τον όρο ναυτιλιακός κύκλος. Προχωρώντας στο πρακτικό κομμάτι, μελετήθηκε η μέθοδος μοντελοποίησης System Dynamics με βάση την εργασία με τίτλο ‘’ Niver Lines : A System Dynamics Approach to Tanker Freight Modeling’’. Τέλος, κατασκευάστηκε ένα μοντέλο με τεχνητά νευρωνικά δίκτυα, που αποτελεί ένα πολύ δυνατό εργαλείο σήμερα, για την πρόβλεψη της εισροής νέων πλοίων στην αγορά, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η τιμή του ναύλου, οι τιμές νέων και μεταχειρισμένων πλοίων, αλλά και άλλοι οικονομικοί παράγοντες.