Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου και της μουσικής στη συμπεριφορά και στην πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα του οδηγού. Για την επίτευξη του στόχου αυτού πραγματοποιήθηκε πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης στο οποίο όλοι οι συμμετέχοντες οδήγησαν σε οδό με ορεινό περιβάλλον με και χωρίς κινητό και μουσική. Με βάση τα στοιχεία των πειραμάτων αναπτύχθηκαν μαθηματικά μοντέλα λογαριθμοκανονικής παλινδρόμησης και διαπιστώθηκε ότι η χρήση κινητού τηλεφώνου (δύσκολη τηλεφωνική συνομιλία και εύκολη τηλεφωνική συνομιλία) οδηγεί σε στατιστικά σημαντική μείωση της μέσης ταχύτητας ενώ η μουσική επιφέρει αύξηση αυτής. Επιπλέον, προέκυψε ότι η δύσκολη τηλεφωνική συνομιλία προκαλεί αύξηση του μέσου χρόνου αντίδρασης σε απρόβλεπτο συμβάν και ότι η χρήση κινητού, οποιουδήποτε επιπέδου δυσκολίας της συνομιλίας, προκαλεί αύξηση της μέσης απόστασης του οχήματος από τον άξονα της οδού. Από το μαθηματικό μοντέλο της λογιστικής παλινδρόμησης διαπιστώθηκε ότι η δύσκολη τηλεφωνική συνομιλία οδηγεί σε αύξηση της πιθανότητας ατυχήματος σε περίπτωση απρόβλεπτου συμβάντος, το οποίο ενεργοποιούνταν από τον συντονιστή του πειράματος. Προκύπτει λοιπόν ότι με την οδήγηση υπό μειωμένη ταχύτητα και την απομάκρυνση από τον άξονα της οδού είναι αδύνατο να αντισταθμιστεί ο κατά πολύ περισσότερο αυξημένος κίνδυνος ατυχήματος, σε περίπτωση απρόβλεπτου συμβάντος, λόγω της αύξησης του χρόνου αντίδρασης του οδηγού.
This Diploma Thesis aims to investigate the impact of mobile phone use and music on the driver behaviour and the probability of being involved in an accident. In order to achieve this goal, an experimental process on a driving simulator was carried out, in which all the participants drove in mountainous environment with and without mobile phone and music. On the basis of the experiment, data lognormal regression models were developed and it appeared that mobile phone use leads to a statistically significant decrease in speed, while music tends to increase it. Moreover, the difficult conversation at the mobile phone leads to an increase in reaction time when it comes to an unexpected event and mobile phone use in general leads to an increase in the distance of the vehicle from the middle of the road. From the binary logistic model it appeared that the difficult conversation at the mobile phone leads to an increased probability of being involved in an accident, in case of an unexpected event which was activated by the experiment coordinator. It appears that the lower speed and the increase of the distance from the middle of the road of the drivers who have a difficult conversation at the mobile phone while driving, cannot compensate for the much greater risk of an accident, in case of an unexpected event, due to inceased reaction time.