Η διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό την συγκέντρωση, περιγραφή και κριτική μελέτη μεθόδων αξιολόγησης νέων ιδεών σε επιχειρήσεις. Αρχικά έγινε μια γενικότερη έρευνα για την καινοτομία στις επιχειρήσεις. Έπειτα έγινε μια επισκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και αναζήτηση στο διαδίκτυο ώστε να διαπιστωθεί ποιες μέθοδοι υπάρχουν στην αξιολόγηση της καινοτομίας και επιλέχθηκαν αυτές που ταιριάζουν περισσότερο με την αξιολόγηση των νέων ιδεών. Τρίτο βήμα ήτανε η σύνοψη των χαρακτηριστικών και η κατηγοριοποίηση των μεθόδων στις εξής 4 φάσεις καινοτομίας (κύκλος ζωής των ιδεών) α)Αναγνώριση της ευκαιρίας-ιδέας β) Επιλογή της ευκαιρίας-ιδέας γ) Ανάπτυξη και Έλεγχος της ιδέας δ) Παραγωγή & προώθηση στην αγορά. Έπειτα ακολούθησε δημιουργία ερωτηματολογίου χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο απ την βιβλιογραφία για την αποτίμηση της χρήσης μεθόδων αξιολόγησης νέων ιδεών από εταιρίες . Το ερωτηματολόγιο αυτό στάλθηκε σε ευρωπαϊκές εταιρίες και με βάσει τις απαντήσεις ακολούθησε ανάλυση των αποτελεσμάτων και στατιστική επεξεργασία. Τέλος ακολουθεί εξαγωγή συμπερασμάτων και αναφορά στη βιβλιογραφία.
This diploma thesis aims to collect, describe and critique the methods which are used for evaluating new ideas into business. Initially there was a general survey on innovation in enterprises. Τhen there was a review of existing literature and web search to see which methods are available and there were selected these one that best match the evaluation of new ideas. Third step was a summary of the features in order to categorize the methods to 4 innovation phases (life cycle of ideas): a) Opportunity identification b) Opportunity selection c) Development & Testing d) Production & Launch .Then a questionnaire was created using a model from the literature to assess the use of evaluation methods for new ideas from companies. The questionnaire was sent to European companies and the responses followed by an analysis of results and statistical analysis. Finally the diploma thesis contains conclusions and references to literature